یک فعال محیط‌زیست از شکار غیرقانونی سالانه یک میلیون پرنده در فریدون‌کنار خبر داد.

عليرضا هاشمي با اعلام اين خبر به ايلنا گفت: تمامي افراد اعم از كشاورز، دامدار، كارمند و... بايد براي شكار، از قانون صيد و شكار كشور تبعيت كنند اما برخي افراد در اين منطقه اقدام به صيد پرندگان مي‌كنند و هيچ نظارتي بر شكار آنها از نظر تعداد و نوع وجود ندارد. وي با اشاره به اينكه برخي از پرندگان شكار‌شده گونه‌هاي تحت حمايت جهاني و كشوري هستند، افزود: متأسفانه سازمان حفاظت محيط‌زيست تاكنون در مقابله با اين صيادان موفق نبوده و در هفته‌هاي گذشته كه مأموران اين سازمان براي بازرسي به مناطق شكار رفته بودند با برخورد شكارچيان روبه‌رو شده و نتوانستند از منطقه بازديد كنند.

هاشمي افزود: البته اين مسئله جاي سؤال دارد كه چطور مي‌شود ضابطان قضايي در اين منطقه حضور پيدا كنند و شكارچيان جلوي آنها بايستند و مانع اجراي قانون شوند و پس از آن هيچ اتفاقي براي برخورد با اين كار غيرقانوني صورت نگيرد.

مدير گروه پرنده‌نگري و پرنده‌شناسي طرلان با تأكيد براينكه براساس معاهدات بين‌المللي بايد جلوي اين شكار‌هاي غيرقانوني گرفته شود، گفت: در بازار پرندگان فريدون‌كنار شاهد خريد و فروش غيرقانوني انواع پرندگان مهاجر مانند عقاب طلايي، اردك، جغد و... هستيم و هيچ برخوردي با اين مسئله نمي‌شود.