همشهری آنلاین: نوشاد عالمیان، افشین نوروزی و ندا شهسواری با قبول شکست مقابل حریفان، از دور رقابت‌های انفرادی کنار رفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی فدراسیون تنیس روی میز، نوشاد عالمیان که محمد رامیز پاکستانی را 4 بر 0 شکست داده بود، صبح روز پنجشنبه (10 مهر) مقابل حریف قدرتمند ژاپنی به میدان رفت.

نوشاد عالمیان برای این که در مسابقات انفرادی بازی‌های آسیایی به جمع 8 بازیکن برتر صعود کند به مصاف جان میزوتانی رفت، میزوتانی در رده هفتم رنکینگ جهانی قرار دارد و مقام سوم المپیک 2008 پکن و چهارم المپیک 2012 لندن و بسیاری عناوین قهرمانی دیگر را کسب کرده است .

نوشاد عالمیان در این دیدار 26 دقیقه‌ای در ست‌های اول و دوم با نتایج 11 بر 4 و 11 بر 7 مغلوب حریف شد و در ست سوم توانست حریف قدرتمند ژاپنی را با نتیجه 11 بر 6 شکست دهد و یک ست از وي بگیرد. اما در ادامه عالمیان نتوانست کاری از پیش ببرد و ست چهارم و پنجم را با نتیجه 11 بر 6 و 11 بر 5 واگذار کرد.

در نهایت نوشاد عالمیان که قرعه بدی داشت و در دومین بازی مقابل بازیکن رده هفتم جهان قرار گرفته بود، بازی را در مجموع 4 بر 1 واگذار کرد و از راه‌یابی به جمع 8 بازیکن برتر بازی‌های آسیایی بازماند.

هم‌زمان افشین نوروزی، کاپیتان تیم ملی کشورمان که در بخش انفرادی در مرحله مقدماتی استراحت داشت و به مرحله یک شانزدهم نهایی صعود کرده و با پیروزی 4 بر 1 مقابل علی عمر احمد یمنی راهی مرحله بعد شده بود، برای این که به مرحله یک چهارم پایانی صعود کند مقابل نیوا کوکی ژاپنی به میدان رفت كه در رده 15 جهان قرار دارد و تاکنون در مسابقات جهانی و آسیایی مقام‌های بسیاری کسب کرده است .

افشین نوروزی در اولین ست توانست نیوا کوکی قدرتمند را با نتیجه 11 بر 8 شکست دهد، اما در ادامه و در ست‌های بعدی با نتایج 11 بر 5 ، 11 بر 7 و 11 بر 9 مغلوب شد.

نوروزی در ست پنجم رقابت بسیار نزدیکی با حریف ژاپنی داشت، ولی نتوانست بازیکن صاحب‌نام ژاپنی را شکست دهد و با نتیجه 13 بر 11 شکست خورد. در پایان این رقابت که 33 دقیقه به طول انجامید افشین نوروزی با نتیجه 4 بر 1 بازی را واگذار کرد و از صعود به جمع 8 بازیکن برتر قاره آسیا بازماند.

همچنين ندا شهسواری، تنها بانوی پینگ پنگ‌باز ایران که در دور اول مسابقات انفرادی با قرعه استراحت روبه رو شده بود مقابل حریف عنوان دار هنگ کنگی، لی هو چینگ به میدان رفت که در کارنامه وي مقام سوم مسابقات جهانی 2013 پاریس، نفر دوم مسابقات جهانی 2011 روتردام، مقام سوم تیمی 2014 توکیو ژاپن، حضور در بین 8 بازیکن نهایی المپیک 2012 لندن وعناوین قهرمانی و نایب قهرمانی بسیاری در بخش انفرادی و تیمی مسابقات جهانی و آزاد به چشم می‌خورد.

شهسواری که در مسابقات دوبل و تیمی حضور نداشت، برای اولین بار در بازی‌های آسیایی به میدان رفت كه ست‌های اول و دوم را با نتایج 11 بر 5 و 11 بر 2 واگذار کرد. شهسواری که در ست سوم به شرایط مسابقه عادت کرده بود با حریف هنگ کنگی رقابت نزدیک‌تری داشت ولی در نهایت سست سوم را نیز با نتیجه 11 بر 6 واگذار کرد.

وي در چهارمین ست 6 بر 5 از حریف عنوان‌دار هنگ کنگی پیش افتاد، اما در ادامه مغلوب تجربه حریف شد و ست چهارم را هم 11 بر 8 واگذار کرد.

در پایان ندا شهسواری که در جایگاه 350 رده‌بندی جهانی قرار دارد مقابل بازیکن رده 16 جهان با نتیجه 4- 0 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.