همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نه تنها به محیط زیست ایران بلکه به محیط زیست جهان آسیب می‌زند و این دلیل دیگری بر غیرقانونی بودن این تحریم‌هاست.

به گزارش ايرنا، دکتر معصومه ابتکار روز شنبه به اهمیت تغییرات آب و هوایی در دنیای امروز اشاره کرد و گفت: تغییرات زیست محیطی و آب و هوایی یک موضوع جهانی قلمداد می‌شود و آنچه که ما در ایران انجام می‌دهیم اثرات جهانی دارد.

وی فعالیت‌های ایران در زمینه افزایش بازده انرژی و تولید سوخت با استاندارد یورو 4 را یادآور شد و گفت: هر چند تحریم‌ها ما را از دستیابی به فناوری بازداشته اما همین امر ما را به حرکت سریع‌تر واداشته است.

ابتکار بیان داشت: تحریم‌ها همچنین باعث شده که ما در برنامه‌های خود در زمینه دستیابی به استانداردهای مربوط به آلودگی هوا، کیفیت هوا و دستیابی به استانداردهای سوخت تاخیر داشته باشیم اما با تلاش در زمینه‌های مختلف از جمله بخش نفت توانستیم از بسیاری موانع عبور کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در هر حال حاضر ما به سوخت با استاندارد یورو 4 دست یافتیم که این سوخت الان در کلان شهرهای بزرگ تهران، اراک، کرج، تبریز و اصفهان توزیع و استفاده می‌شود و نقش مهمی در کیفیت هوای این کلان شهرها دارد.