همشهری‌آنلاین: معاون پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از برگزاری ۱۰ نشست تخصصی و عمومی در نخستین جشنواره شهر آماده خبر داد.

جشنواره شهر آماده با مشارکت سازمان‌ها‌ و نهاد دولتی و غیردولتی فعال در حوزه خدمات اضطراری و مدیریت شهری از 26 مهرماه لغایت اول آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران، مهندس فاطمه صالح در توضیح این نشست‌ها گفت: هدف از این سلسله نشست‌ها، آشنایی مردم و گروه‌های متخصص با مباحث آموزشی و تخصصی پیشگیری و مدیریت بحران است.

وی افزود: برای این منظور هماهنگی‌هایی با برخی از سازمان‌های مسؤول و ذی‌ربط صورت گرفته است تا با بهره‌گیری از ظرفیت آنها و نیز دانشگاهیان محترم، این نشست‌ها با هدف انتقال تجارب علمی به خوبی برگزار شود.

مهندس صالح اهداف اصلی از برگزاری این نشست‌ها را انتقال دانش، داده‌ها و تجارب و به اشتراک‌گذاری آنها خواند و اظهار داشت: با به اشتراک‌گذاری دانش خود، سعی داریم تا با آگاه کردن سایر دستگاه‌ها، ضمن جلوگیری از موازی‌کاری و دوباره‌کاری، زمینه اطلاع از نظرات سایر کارشناسان را فراهم آوریم و بستری بسازیم برای اینکه حتی سایر شهرها بتوانند از این تجارب و دانش‌ها بهره‌مند شوند.

وی گفت: در این جشنواره نشست‌های آموزشی و تخصصی با عناوین فرونشست و زمین لغزش در شهر تهران، «شبکه‌های شتاب‌نگاری و زلزله‌نگاری - سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران، سیستم‌های اطلاعات مکانی همراه و نقش آن در مدیریت بحران، کارگاه آموزشی مدیریت جامع خشکسالی، تجارب، فرصت‌ها و چالش‌ها، نقشه و واکنش سریع در بحران، سامان‌دهی و مدیریت بازسازی شهر تهران پس از زلزله احتمالی، تدقیق نقشه گسل‌ها و پهنه‌های گسلی شهر تهران و ضوابط مربوطه، نقش تحقیق در عملیات در مدیریت بحران، طراحی استراتژیک مدیریت بحران شهری در کلان‌شهرها، نشست علمی - تخصصی آتش‌نشانی و نشست تخصصی گودبرداری برگزار خواهد شد.

گفتنی است جشنواره شهر آماده با شعار سلام تهران با دوام با مشارکت سازمان‌ها‌ و نهاد دولتی و غیردولتی فعال در حوزه خدمات اضطراری و مدیریت شهری از 26 مهرماه لغایت اول آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها