همشهری‌آنلاین: عضو فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس گفت: آگاه‌سازی مردم از مسائل شهری به ویژه مخاطرات ناشی از سوانح طبیعی و حوادث نقش مهمی در کاستن از تلفات و خسارات دارد.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، ایرج نديمي با تأکيد بر اينکه واقعيات و مشکلات تهران بايد به مردم اطلاع‌رساني شود، افزود: هر چقدر آگاهي‌بخشي و ارتباط بين مردم و مديران شهري افزایش یابد، مي‌توان در پرتو دو عنصر آگاهي و ارتباط، برای رفع مشکلات با کمک مردم اقدام کرد.

نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي افزود: به منظور همین آگاهی‌بخشی است که سازمان پیشگیری و مدیریت شهر تهران با همکاری دستگاه‌های دیگر، اقدام به برگزاری جشنواره شهر آماده کرده است که در آن حساس‌سازی شهروندان نسبت به بحران‌های احتمالی انجام می‌شود و تدابیری که برای مدیریت مشکلات ناشی از بروز بحران در شهر اندیشیده شده است، به عموم ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: برگزاري جشنواره شهر آماده جاي خود را در بين مردم پيدا خواهد کرد چراکه حوادث احتمالي با سلامتي، زندگي و دارايي مردم روبه‌رو است و همه نسبت به این امور حساس هستند.

نديمي با بيان اينکه حوادث بدون اطلاع قبلي رخ مي‌دهند و قابل پیش‌بینی نیستند، ادامه داد: در اين شرايط بايد همواره برای مواجهه با بحران آمادگي کافي وجود داشته باشد، چراکه هر گونه کمبود و کم‌توجهی به طور حتم هزينه‌هاي جبران‌ناپذيري را متوجه مديريت شهري و مردم می‌کند.

نماينده مردم لاهيجان و سياهکل در مجلس شوراي اسلامي تصريح کرد: شهرداري‌ها و شوراهاي اسلامي شهر عناصر تعيين‌کننده در نظام مدیریت شهرها هستند. به تعبير ديگر چيدمان نظام مديريتي در کشور به گونه‌اي است که رويکرد مديريت و ارتقاي فرهنگ عمومي در شهرداري‌ها وجود دارد.

عضو فراکسيون مديريت شهري و روستايي مجلس گفت: در بخش عملکرد بايد براي شهرداري‌ها فرصت‌سازي کرد تا پاسخگوي نيازهاي اجتماعي شهرها باشند، بنابراين دو عنصر فرهنگ و مديريت شهري در شهرداري‌ها در حوزه مديريت شهري بايد در کنار يکديگر مورد توجه قرار گيرند.

گفتنی است نخستین جشنواره شهر آماده با شعار سلام تهران بادوام با برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های آموزشی در خصوص چگونگی مواجهه با حوادث و رخدادهای مختلف در شهر تهران، از 26 مهرماه تا اول آبان‌ماه در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها