همشهری آنلاین: ششمین گزارش تکراری ' احمد شهید ' گزارشگر ویژه سازمان ملل در باره وضعیت حقوق بشر در ایران منتشر و به اجلاس مجمع عمومی این سازمان ارایه شد.

به گزارش ايرنا، این گزارش که در ادامه ادعاهای بی‌اساس و تکراری احمد شهید درباره وضعیت حقوق بشر در ایران است ؛ 28 صفحه‌ای دارد و تاریخ آن اکتبر 2014 ذکر شده است.

احمد شهید در گزارش خود که به استناد اخبار و گزارش‌های مغرضانه رسانه‌های غربی از وضعیت حقوق بشر در ایران استناد کرده؛ از آنچه ' نقض حقوق بشر ' در ایران خوانده ابراز نگرانی کرده است.

وی در گزارش خود مدعی شده است که مسایل متعددی که توسط سازمان ملل در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران مطرح شده بود؛ هنوز ادامه دارد .

به گزارش ایرنا؛ احمد شهید همچنین مدعی شده است که قوانین، سیاست و شیوه‌های سازمانی مختلف همچنان موجب می‌شوند که شرایط لازم برای تحقق حقوق اساسی تضمین شده در قوانین داخلی ایران و قوانین بین‌المللی وجود نداشته باشد.

جمهوری اسلامی ایران گزارش‌های پیشین احمد شهید درباره حقوق بشر را مغرضانه خوانده و اعلام کرده است که این گزارش‌ها در راستای اعمال فشار بر جمهوری اسلامی ایران منتشر می‌شوند.

از جمله ایرادهایی که مقامات ایران به گزارش‌های احمد شهید وارد می‌آورند استناد به اظهارات چهره‌های ضد انقلاب و مخالفان جمهوری اسلامی که قصد براندازی نظام ایران را دارند، است.