همشهری‌آنلاین: مانور ایمنی و اطفای حریق با هدف ایجاد آمادگی برای جلوگیری از بروز بحران در شرایط خاص، در انبار نفت شمال غرب تهران (شهران)برگزار می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، مسعود سهرابی، رئیس اداره ایمنی، بهداشت، محیط‌زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران منطقه تهران با بیان این مطلب گفت: انبار نفت شمال غرب تهران (شهران) از اهمیت ویژه‌ای در سوخت‌رسانی به صنایع و جایگاه‌های سوخت شهر تهران برخوردار است به‌طوری که بسیاری از جایگاه‌های عرضه سوخت در تهران و شهریار و بسیاری از صنایع بزرگ از این انبار نفت تغذیه می‌شوند.

وی افزود: هدف از برگزاری مانور ایمنی و اطفای حریق در انبار نفت شهران، بررسی راه‌های پیشگیری از بحران ناشی از زلزله و آتش‌سوزی، مقابله با آتش، بازسازی انبار نفت و آماده‌کردن انبار در مدت‌زمان کوتاه برای بازیابی مجدد است.

دبیر کمیته سوخت‌رسانی ستاد مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: با توسعه شهر تهران، انبار نفت شهران در نزدیکی بافت مسکونی قرار گرفته است که این مانورها از یک‌سو برای تأمین امنیت همسایگان این انبار و از سوی دیگر برای جلوگیری از بروز بحران سوخت‌رسانی در سطح استان تهران برگزار می‌شود.

وی گفت: در سطح استان تهران در هر دقیقه 500 خودرو اقدام به سوخت‌گیری می‌کنند که اختلال جدی در سوخت‌گیری این خودروها، می‌تواند بحران‌زا باشد.

سهرابی اظهار داشت: انبار نفت شمال غرب منطقه تهران (شهران) یکی از انبارهای مهم نفت کشور محسوب شده و می‌توان گفت سوخت‌رسانی در شهر تهران وابسته به این انبار است. بر همین اساس در مانور پیش رو که در روز 30 مهرماه و همزمان با برگزاری جشنواره شهر آماده در شهر تهران برگزار می‌شود، دو موضوع امنیت، ایمنی و تأمین سوخت‌رسانی در شرایط بحرانی را مورد توجه قرار خواهیم داد.

گفتنی است جشنواره شهر آماده با شعار سلام تهران بادوام برای نخستین بار در کشور با موضوع هماهنگی و همکاری سازمان‌های همکار در مدیریت بحران‌های شهری همراه با برپایی بیش از 30 مانور از 26 مهر تا اول آبان در شهر تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها