همشهری آنلاین: معاون درمان وزارت بهداشت و دبیر ستاد کشوری تحول نظام سلامت اظهارداشت: از اولین روز اجرای برنامه تحول نظام سلامت، بر نحوه اجرای بسته های خدمتی این برنامه در بیمارستانهای وابسته به وزارت بهداشت، نظارت قابل توجهی صورت گرفته است.

به گزارش مهر، دکتر محمد حاجی آقاجانی اعلام کرد: نظارت بر حسن اجرای این برنامه در سطح دانشگاه به عهده ریاست دانشگاه و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است. لذا، طی برنامه ریزی های انجام شده سیاستهایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامه های نظارتی جدی تر از قبل ادامه یابد.

وی ادامه داد: کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، با عضویت نمایندگان معاونتهای درمان، بهداشت، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو، آموزشی، پرستاری، دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد که مدیریت اطلاعات و پاسخگوئی به شکایات واصله از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir ، پایش برنامه های ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستانهای تابعه در اجرای وظایف و مسئولیتهای تعریف و ابلاغ شده را بر عهده دارد.

حاجی آقاجانی افزود: تا کنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 252 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، بازدیدهای دقیقی را به عمل آورده اند که ما حصل این نظارت ها ارائه 35 اخطار شفاهی و همچنین 56 اخطار کتبی به متخلفین بوده است.

معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: اعضای دبیرخانه اجرایی ستاد تحول نظام سلامت نیز سه سفر استانی به اراک، تبریز و کردستان داشته و ضمن ارزیابی اقدامات انجام شده در بیمارستانهای وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی، به ارائه راهکار جهت حل چالشها و مشکلات پرداختند.

وی افزود: همچنین پیرو اجرای برنامه تحول نظام سلامت، به 825 مورد شکایت ثبت شده توسط سامانه 20001590 رسیدگی و پیگیری های لازم در این زمینه بعمل آمده است.