به گزارش مهر، دکتر محمد حاجی آقاجانی اعلام کرد: نظارت بر حسن اجرای این برنامه در سطح دانشگاه به عهده ریاست دانشگاه و در سطح ستاد مرکزی به صورت متمرکز به عهده معاونت درمان وزارت بهداشت است. لذا، طی برنامه ریزی های انجام شده سیاستهایی در سطح دانشگاهی و ستادی تبیین شده که طی آن به شکایات مردمی در اسرع وقت پاسخ داده شود و برنامه های نظارتی جدی تر از قبل ادامه یابد.
وی ادامه داد: کمیته ویژه نظارت بر اجرای برنامه تحول نظام سلامت در وزارت بهداشت، با عضویت نمایندگان معاونتهای درمان، بهداشت، توسعه و مدیریت منابع، غذا و دارو، آموزشی، پرستاری، دفتربازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات و سازمان بیمه سلامت ایرانیان با محوریت حوزه درمان در همان روزهای ابتدایی تشکیل شد که مدیریت اطلاعات و پاسخگوئی به شکایات واصله از طریق سامانه پیامکی 20001590، تلفن 1590 و پایگاه اینترنتی tahavol.behdasht.gov.ir ، پایش برنامه های ابلاغی و نظارت بر نحوه عملکرد دانشگاه و بیمارستانهای تابعه در اجرای وظایف و مسئولیتهای تعریف و ابلاغ شده را بر عهده دارد.
حاجی آقاجانی افزود: تا کنون 11 تیم بازرسی دبیرخانه اجرایی ستاد کشوری تحول نظام سلامت از 252 بیمارستان مشمول طرح و وابسته به وزارت بهداشت، بازدیدهای دقیقی را به عمل آورده اند که ما حصل این نظارت ها ارائه 35 اخطار شفاهی و همچنین 56 اخطار کتبی به متخلفین بوده است.
معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: اعضای دبیرخانه اجرایی ستاد تحول نظام سلامت نیز سه سفر استانی به اراک، تبریز و کردستان داشته و ضمن ارزیابی اقدامات انجام شده در بیمارستانهای وابسته به دانشگاههای علوم پزشکی، به ارائه راهکار جهت حل چالشها و مشکلات پرداختند.
وی افزود: همچنین پیرو اجرای برنامه تحول نظام سلامت، به 825 مورد شکایت ثبت شده توسط سامانه 20001590 رسیدگی و پیگیری های لازم در این زمینه بعمل آمده است.