همشهری آنلاین: هشتمین جشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران با معرفی برترین‌ها پایان یافت. دبیرجشنواره موسیقی زاگرس نشینان ایران گفت:

در بخش گروه نوازی گروه سرانه به سرپرستی کیوان قلی خانی از کرمانشاه رتبه نخست را بدست آورد و گروه میر ملاس از لرستان به سرپرستی مجید پور رضایی دوم شد.

آقای کارگران افزود: گروه دنیز به سرپرستی سعید بازوری و گروه همدرنگ به سرپرستی سعید امینی از چهارمحال و بختیاری به صورت مشترک مقام سوم را کسب کردند.

هیات داوران در این بخش از گروه دیزنه به سرپرستی شادی غلامی از کردستان تقدیر کرد. فریدون شهبازیان، هادی منتظری و بامداد فلاحتی داوران جشنواره بودند.

آقای کارگران گفت : در بخش تک نوازی سازهای بادی علی ریاضی از بوشهر رتبه نخست را بدست آورد و هادی بنی هاشمی از چهارمحال و بختیاری دوم شد.

وی افزود: در بخش سازهای مضرابی نیز نادر قوره جیلی از کرمانشاه رتبه نخست را کسب کرد وامید آتون از هرمزگان رتبه دوم را به دست آورد و در بخش سازهای کششی هم از محمد اطهری از چهارمحال و بختیاری تقدیر شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری افزود : دربخش مقام خوانی و شاهنامه خوانی سیامند امینه دار از آذربایجان غربی اول شد و هیات داوران از علی جمالی و سلمان طهماسبی هر دو از چهارمحال و بختیاری در بخش شاهنامه خوانی تقدیر کردند.

هشتمین جشنواره موسیقی مقامی سنتی و محلی زاگرس نشینان ایران با حضور هنرمندان آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، فارس، کردستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان،همدان و هرمزگان بمدت دو روز در بروجن ادامه داشت .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در بخش پایانی جشنواره از 150 اثر رسیده به دبیرخانه 30 اثر در بخش گروه نوازی و تک نوازی پذیرفته شد.