همشهری آنلاین: مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر گفت: درپی وقوع زمین لرزه ۵.۶ ریشتری مورموری ۲۵۰۰ تخته چادر به این مناطق ارسال شد.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، وحید رحمتی با بیان این مطلب گفت: زلزله ۵.۶ ریشتری ساعت ١٧:٠۵ روز گذشته شهرمورموری را به لرزه درآورد.

مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر افزود: بلافاصله پس از وقوع زلزله هشت تیم امدادی شامل ۲۴امدادگر به محل اعزام شدند که خوشبختانه خسارات مالی و جانی چندانی به دنبال نداشت.

به گفته وی، چند واحد مسکونی در یک شهر و هفت روستاشهر مورموری ترک خورده و برای سایر روستاها هیچ گونه خسارات جانی و مالی گزارش نشده است.

وی خاطرنشان کرد: برای این زلزله تا کنون جمعا ۲مورد پیش لرزه و ۷۰ مورد پس لرزه ثبت شده که بزرگترین آن به ۴.۵ ریشتر می رسد.

رحمتی تصریح کرد: همچنین دو تن از هشت مصدوم بجای مانده زمین لرزه مورموری بصورت سرپایی توسط امدادگران هلال احمر درمان و شش نفر دیگر توسط نیروهای اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

وی تاکید کرد: ۱۸ هزار تخته چادر در زلزله قبلی به این منطقه ارسال شد و این بار نیز 2500 تخته چادر امدادی را به منطقه ارسال شده تا با مدیریت مسوولان استان و شهرستان میان آسیب دیدگان توزیع شود.

رحمتی یادآور شد: دو نفر از معاونان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور فردا در مناطق زلزله زده حضور می‌یابند.