معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط‌زیست عرضه سوخت استاندارد را با جدیت دنبال می‌کند، گفت: این سازمان برای حفظ سلامت مردم به‌دنبال اصلاح سوخت توزیعی در کشور است.

سعيد متصدي با اشاره به اينكه پارامترهاي اصلي كه در سوخت استاندارد يورو 4مشخص است، افزود: بنزن و آروماتيك 2 پارامتر اصلي در اين سوخت،تأثيري فوق‌العاده بر سلامت انسان دارد برهمين اساس، تأمين و توزيع سوخت استاندارد يورو 4به‌طور جدي در دستور كار دولت قرار گرفته است.

وي با تأكيد بر اينكه در تركيب بنزين استاندارد يورو 4ميزان بنزن يك درصد و ميزان تركيبات آروماتيك 35درصد است، گفت كه در بنزين پتروشيمي بنزن و آروماتيك‌ها بخش اصلي تركيب بنزين را تشكيل مي‌دهند و قطعا ميزان آن فراتر از استاندارد مورد نظر است.

متصدي با بيان اينكه همواره تأكيد سازمان حفاظت محيط‌زيست توليد، واردات و عرضه سوخت منطبق با استاندارد‌هاي ملي است، گفت: نتايج بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه درحال حاضر،كيفيت سوخت كلانشهرهاي كشور بهبود يافته است.

معاون سازمان حفاظت محيط‌زيست خاطرنشان كرد: طبق مصوبه هيأت وزيران به شماره 12782/ت 49952ه مورخ 10/2/93توزيع بنزين با استاندارد يورو 4در تبريز از ابتداي مرداد‌ماه 93، در اصفهان و شيراز از ابتداي مهرماه 93و در اهواز و مشهد از ابتداي آذر‌ماه 93مصوب شده است و تاكنون بنزين يورو 4در شهرهاي اراك، كرج، تهران و تبريز توزيع شده است. اين نوع بنزين در شهرهاي مشهد، اصفهان و شيراز نيز طبق برنامه زماني مندرج در مصوبه توزيع خواهد شد.