به گزارش ایرنا، این شناور در زبان آلمانی هامل (Hummel) نام گرفته است که ترجمه آن به انگلیسی "زنبور عسل" است.
این بارج (کرجی) هیبریدی زاییده فکر آلمانیها، از سیستمهای دریایی آنان است که در نوع خود بینظیر است.
هدف از طراحی و ساخت این شناور سوخت طبیعی، سوخترسانی به کشتیهای کروزی است که در بندر هامبورگ لنگر میاندازند. معمولا آب و هوای این مناطق به دلیل سوختگیری بسیار آلوده و خطرناک است؛ ولی میزان تولید اکسید نیتروژن و دی اکسید کربن این شناور سوخت طبیعی 30 درصد کمتر از سایر روشهاست و به این ترتیب آلودگی چندانی برای محیط زیست به دنبال ندارد.
طول و عرض این شناور سوخت طبیعی به ترتیب 77 و 11 متر است و در یک کارخانه کشتیسازی در اسلواکی ساخته شده است و 3 هفته طول کشیده تا به هامبورگ منتقل شود.
قرار است این شناور در اوایل سال 2015 میلادی به بهرهبرداری برسد.
مدیر این پروژه در سخنرانی خود گفته است که مهمترین هدف در تولید این شناور نشان دادن این موضوع بوده که حفاظت از محیط زیست و منافع اقتصادی متناقض نیستند.
محققان محیط زیست بر این باورند که توسعه شناورهای سوخت طبیعی یک راهکار مناسب برای کاهش آلودگی بندرگاههاست و صنعت دریایی را متحول میکند.
نتایج این تحقیقات در World Maritime منتشر شده است.