به گزارش مهر، عباس اسکندری در اين باره افزود: خط 7 مترو تهران از جنوب شرقی تهران از محدوده ورزشگاه تختی آغاز میشود و با عبور از بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه شهید محلاتی، میدان قیام، خیابان مولوی، میدان هلال احمر به سمت شمال ادامه مسیر می دهد و به گیشا، برج میلاد، میدان صنعت، میدان کتابی می رسد. سپس به سمت غرب و بزرگراه یادگار امام ادامه می یابد.
وی ادامه داد: فاز نخست این پروژه حدفاصل میدان محمدیه تا بزرگراه چمران و خیابان گیشا به طول 12 کیلومتر و 10 ایستگاه (نیمه مرکزی خط) در بخش تونل صد درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در تلاشیم هرچه سریعتر این بخش را تکمیل و آماده بهره برداری کنیم.
مجری خط 7 تصریح کرد: حفر تونل های این خط توسط 2 دستگاه حفار اتوماتیک در حال انجام است که هر دو از بزرگراه نواب تقاطع خیابان بریانک وارد زمین شدند که یکی به سمت شمال و دیگری به سمت جنوب در حال حفر تونل های این خط هستند.
اسکندری تصریح کرد: در تمام مسیر خط 7، تاکنون پیشرفت فیزیکی ساخت تونل ها 55 درصد و پیشرفت فیزیکی ساخت ایستگاهها 25 درصد بوده است که در مجموع می توان گفت این پروژه تاکنون حدود 35 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
به گفته مجری خط 7 این خط عمیق ترین خط متروی تهران است که با خطوط 1، 2، 3، 4 و 6 تقاطع دارد.
وی با بیان اینکه خط 7 مترو تهران نخستین خطی است که به طور کامل توسط دستگاه حفار اتوماتیک ساخته می شود گفت: براساس برنامه ریزی های انجام شده این خط تا پایان سال آینده به طور کامل آماده بهره برداری می شود.