به گزارش مهر، فرزاد هوشیار، در نشست خبری در تشریح ویژه برنامههای برج میلاد برای محرم و صفر که تحت عنوان «خیمهها و نجواها» طراحی شده است، گفت: ماموریت اصلی برج میلاد با رویکرد فرهنگی در حال پیگیری است.
وی با بیان اینکه سعی داریم برج را به محلی عمومی تبدیل کنیم، گفت: در ماه مبارک رمضان روزانه 30 هزار نفر از برنامههای برج دیدن کردند که در نوع خود رکوردی به ثبت رسید.
مدیرعامل برج میلاد با بیان اینکه طی هفت ماهه امسال رکورد دو میلیون بازدیدکننده از یادمان ملی به ثبت رسید، گفت: رویکرد برج میلاد در محرم و صفر توجه به نخبگان است و سعی داریم علاوه بر حفظ فضای عمومی برای مردم، توجه ویژهای به نخبگان داشته باشیم.
هوشیار با اشاره به رونمایی از پرچم حضرت ابوالفضل (ع) و نصب آن در بلندترین نقطه برج گفت: این برنامه با مراسم سیاهپوشان که یکی از برنامههای هویتی و آیینی تهران است، توام بود و ویژه برنامههای محرم با برنامه سیاهپوشان و نصب پرچم حرم حضرت عباس (ع) رونمایی شد.
وی با بیان اینکه در طول 60 روز محرم و صفر 120 عنوان روز برنامه در برج میلاد اجرا میشود، گفت: در حوزه هنرهای نمایشی، پنج نمایش از جمله شوق حضور، نمایش خورشید کاروان، تئاتر خواهرانه به وقت خیزران، تئاتر معمای مطربان پریشان و شوق حضور، اجرا خواهد شد.
مدیرعامل برج میلاد با بیان اینکه 25 روز نمایش آیینی در مرکز همایشهای برج میلاد اجرا میشود، گفت: در حوزه موسیقی نیز کنسرت موسیقی وداع با اجرای حسامالدین سراج، کنسرت عاشورایی با اجرای علیرضا قربانی، کنسرت کتیبه عشق با اجرای امیرحسین مدرس و همچنین موسیقی ملل اسلامی که گونههای عزاداری کشورهای مختلف در قالب کنسرت به اجرا در خواهد آمد.
هوشیار همچنین در مورد اجرای میدانی برنامههای سوگواری امام حسین (ع) نیز گفت: برنامه سوگجامگان را خواهیم داشت که در این برنامه 10 خیمه در محوطه باز برج میلاد برپا خواهد شد که در داخل هر خیمه روایتی از عاشورا و سوگواری خواهیم داشت.
اکران پردههای عاشورایی قهوهخانهای
وی همچنین در مورد برنامههای تجسمی برج میلاد در سوگواره عاشورایی گفت: علاوه بر نمایشگاه عکس و نمایشگاه تابلوهای تجسمی عاشورایی، شاهد اکران 15 تابلوی نقاشی عاشورایی قهوهخانهای خواهیم بود که این پردههای قهوهخانهای در سازه راس برج میلاد به نمایش گذاشته خواهد شد.
مدیرعامل برج میلاد همچنین از برپایی هفته نقد فیلمهای عاشورایی خبر داد وگفت: هفت فیلم با موضوع عاشورا و با حضور عوامل فیلم، پخش و مورد نقد قرار خواهد کرد.
هوشیار در مورد هزینههای برپایی چنین مراسمهایی گفت: سعی کردیم آثار هنری حاکمیتی تولید نکرده و از بودجه دولتی استفاده نکنیم. البته تنها 10خیمهای که در محوطه باز برج میلاد برپا میشود از این بودجه استفاده کرده و مابقی برنامههای برج دارای بلیتفروشی است، چراکه سعی کردیم وابستگی حکومتی در اجرای برنامهها نداشته باشیم.
وی در مورد ویژه برنامههای برج میلادی در دو روز تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: ما جا پای هیاتها نمیگذاریم و برج میلادی که سازه فنی و مهندسی پیچیدهای است، هفت روز تعطیل خواهد بود.
مدیرعامل برج میلاد همچنین با اعلام خبر افزایش 140 درصدی میهمانان خارجی برج میلاد گفت: سعی کردیم با تغییرات کوچکی اقبال میهمانان خارجی به برج میلاد را افزایش دهیم که یکی از این اقدامات استفاده از راهنمایانی است که مسلط به زبانهای مختلف خارجی باشند که این مساله سبب شده که شاهد افزایش گرایش میهمانان خارجی به برج میلاد باشیم حتی امروز که قطار توریستهای خارجی به تهران رسیده است، آنها میهمان برج میلاد خواهند بود.