همشهری آنلاین: رئیس سازمان‌ پارک‌های شهرداری تهران با بیان اینکه مدت ۴۲ سال است که در شهرداری تهران کار می‌کنم، گفت: من پایم لب گور است و واقعیت‌ها را در مورد بوستان موسوم به مادر بیان می‌کنم.

به گزارش ايسنا، محمد مختاری با بیان این مطلب در صحن علنی شورا اظهار کرد: در بررسی هایمان مشخص شد هیچ سازه ای نیست که بتواند جلوی ارتفاع مشرفیات ساختمان ها به زمین مورد نظر را بگیرد و همان موقع در گزارش ها اعلام کردیم که می شود این زمین را بوستان کرد اما یک بوستان عمومی و به هیچ وجه نمی توان آن را بوستان مادر کرد.

وی با بیان اینکه از سال 71 یک اصله درخت هم از این زمین قطع نشده است، گفت: 42 سال است در فضای سبز تهران فعالیت می کنم و کارم را از زمانی آغاز کرده ام که تهران تنها 5 پارک داشت، اما آنچه که باید بدانیم آن است که باغات تهران دردهه دوم انقلاب قطع شده است.

وی ادامه داد: خطاب به مردم شریف ایران و مردم تهران می گویم اگر با یک مجوز قطع درخت موافقت کرده باشم با عذرخواهی از مردم ، از خدمت خارج می شوم. این در شرایطی است که من ایستادگی کردم و در مقابل قطع درختان گفته ام حتی اگر با قطع درخت دست من را هم قطع کنند با آن موافقت نمی کنم.

مختاری درباره باغ آقابزرگی هم گفت: مردم باید مسائل را بدانند چرا که هیچ ترس و واهمه ای از بیان حقایق ندارم و از هیچ گروه و دسته ای نیستم. آن زمان من درکمیسیون ماده 7 بودم و دبیر کمیسیون ماده 5 اعلام کرد که درخت ها جمع آوری شوند اما تلفنی به آنها گفتم خیلی بیجا می کنید که درختان را جمع آوری کنید .

وی افزود: آنها که برج 22 طبقه در سال 74 ساختند، تلاش کردند سال 72 مجوز بگیرند اما این مجوز را ندادیم.

این اظهارات مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز سبب شد که رییس شورای شهر خطاب به مختاری بگوید: کسی این مسائل را به گردن شما نمی اندازد بلکه مهر فضای سبز پای اسناد بوده است و کسی با شما مشکل ندارد بلکه بحث بر سر جمع آوری 488 درخت است که در سال 71 اتفاق افتاده و این منطقه به فضای بایری تبدیل شده که بعد از آن در آن گودبرداری شده است.