همشهری آنلاین: مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: به‌زودی منشور مدارس زیست محیطی پس از موافقت وزارت آموزش و پرورش نهایی می‌شود.

به گزارش ایرنا محمد درویش در هشتمین نشست مشورتی مدارس محیط زیستی با بیان این که پیش‌نویس منشور مدارس زیست محیطی به وزارت آموزش و پرورش برای اظهار نظر ارسال شده است گفت: به‌زودی پس از اعلام موافقت وزارت آموزش و پرورش منشور مدارس زیست محیطی نهایی می‌شود.

وی با تاکید بر این که موضوع مدارس جامع محیط زیستی وارد برنامه ششم توسعه می‌شود، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست پیگیری می‌کند تا این موضوع در برنامه ششم توسعه لحاظ شود و بودجه و ردیف اعتباری برای آن اختصاص یابد.

درویش با اشاره به این که از ظرفیت‌های بخش خصوصی در ایجاد مدارس محیط زیستی استفاده می‌شود، اظهار داشت: شیوه‌نامه اجرایی منشور مدارس زیست محیطی نهایی شده است و این شیوه‌نامه تمامی ادارت کل آموزش و پرورش و محیط زیست استان‌های کشور را در بر می‌گیرد.

وی گفت: در این شیوه‌نامه کشور به 5 منطقه اکولوژیکی شامل هیرکانی در شمال، ارسباران در شرق، زاگرس در غرب، خلیج فارس و دریاي عمان در جنوب و ایرانی و تورانی در مرکز کشور تقسیم‌بندی شده است.

درویش اظهار کرد: در سال اول اجرای این شیوه‌نامه در هر 5 مقطع پیش دبستانی، ابتدایی اول، ابتدایی دوم، متوسطه اول و متوسطه دوم نمایندگانی به تفکیک پسر و دختر، 60 مدرسه را تحت پوشش قرار می‌دهیم که تلاش شده است مدارسی که به‌صورت دواطلبانه برای اجرای مدارس محیط زیستی اعلام آمادگی کردند، معرفی کنیم.

مدیر کل دفتر آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به این که برای ایجاد و تحقق مدارس محیط زیستی 15 الزام در نظر گرفته شده است، گفت: تشکیل شورای مدارس محیط زیستی، تدوین بانک اطلاعاتی مدارس جامع محیط زیست، راه‌اندازی تارنمای مدارس جامع محیط زیستی، فراخوان حمایت و پشتیبانی مالی از مدارس از جمله این الزامات است.

درویش با تاکید بر این که تعیین محتوای دوره‌های آموزشی بر اساس موقعیت، اقلیم و فرهنگ متفاوت است، افزود: قبل از آموزش دانش‌آموزان برای آموزش 56 هزار معلم موافقت وزارت آموزش و پرورش گرفته شده است که از ظرفیت‌های تشکل‌ها و متخصصین کمک می‌گیریم.

وی ادامه داد: ادارات کل استان‌ها جلسات توجيهی با مدیران مدارس وزارت آموزش و پرورش دارند تا اطلاع‌رسانی موثری انجام شود.