براساس گزارش تايم، اما جالبتوجهترين رقمي كه در اين گزارش توجه را به خود جلب ميكند، تعداد كاربران فعال روزانه فيسبوك است كه به گفته فيسبوك تعداد آنها 864 ميليون كاربر است.
اين رقم واحدي درست براي توضيح سود روبه رشد اين شركت محسوب ميشود. فيس بوك براي درآمدزايي بايد زماني كه كاربران درحال گشتو گذار در شبكه هستند، دريايي از تبليغات را در برابر چشمان آنها قرار دهد و به نظر ميرسد كاربران فعال روزانه نسبت به كاربراني كه هر يك ماه يكبار سري به حساب كاربري خود ميزنند، حجم بيشتري از تبليغات را به خود جذب ميكنند.
اين رقم همچنين به توانايي فيسبوك در حفظ توجه كاربرانش نسبت به شبكه اشاره دارد به شكلي كه تعداد كاربران فعال روزانه در اين سه ماهه نسبت به سه ماهه پيش چهار درصد افزايش داشتهاست. اين ارقام باورنكردني ميتوانند گفتههاي اخير فيسبوك را مبني بر هزينه كردن بيشتر براي جذب نيروي بيشتر در آيندهاي نزديك را توضيح دهد. اين شركت معتقد است ميداند كاربرانش چهميخواهند و براي اثبات حرفش نيز آمار و ارقامي كلان در دست دارد.