همشهری آنلاین: رئیس پلیس راهور تهران بزرگ، رانندگی بین خطوط، توقف غیر مجاز، عبور از تقاطع‌ها و گذرگاه‌های عابر پیاده را سه تخلف عمده رانندگی و مهمترین عامل ایجاد ترافیک سنگین در تهران عنوان کرد.

سرهنگ 'سید تیمور حسینی' در گفت وگو با ایرنا بر لزوم ساماندهی ترافیک در پایتخت تاکید کرد و افزود: باید اقدامات جدی در زمینه رفع این معضل انجام شود تا مردم با آرامش و آسایش به مقصد خود برسند.

وی با بیان اینکه با ساماندهی این تخلفات، شهر تهران از جمله شهرهای مطرح و مطلوب دنیا در حوزه ترافیک خواهد شد، اظهار کرد: با رفع این معضلات مردم شاهد تسهیل عبور و مرور در حوزه شهری خواهند بود.

سرهنگ حسینی بی‌نظمی در عبور و مرور، افزایش حوادث و تصادفات، افزایش مدت زمان سفرهای داخلی و اتلاف وقت را از جمله پیامدهای ترافیک سنگین در تهران ذکر کرد.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ به نقش آموزش در ساماندهی قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: با تعامل و همکاری مناسب مردم و برنامه‌ریزی صحیح دست اندرکاران می‌توان این شرایط نامطلوب را تغییر داد.

وی با اشاره به اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی از ابتدای آبان ماه، اظهار کرد: شش‌ماهه اول امسال بیش از 100 هزار خودرو فاقد برگه معاینه فنی طی شش ماه نخست سال جاری در تهران اعمال قانون شدند.