تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۱۹

گروه شهری: طبق برنامه زمانبندنی شده، تا پایان سال جاری 50 بازارمیوه و تره باره محلی در تهران احداث و افتتاح می شود.

این اقدام در راستای اعمال سیاست های جدید مدیریت شهری و بهبود سرانه های خدماتی و دسترسی آسان تر مردم به مراکز خرید محلی است و از این  تعداد تاکنون 15 میدان و بازار میوه و تره بار محلی احداث و راه اندازی شده است و بقیه نیز به تدریج احداث خواهد شد.

از سوی دیگر قرار است، ظرف چند روز آینده  بازارهای محلی میوه و تره بار در مناطق 4 (قنات کوثر)، 12 (دروازه دولت) و 20 (محله فرهنگیان) افتتاح و راه اندازی شود.

گفتنی است در حال حاضر 92 میدان و بازار میوه و تره بار محلی در سطح شهر تهران با عرضه محصولات کشاورزی، خدمات رسانی به شهروندان را برعهده دارند.

با توجه به اینکه حدود 30 درصد میوه کلان‌شهر  تهران، از سوی سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری توزیع می شود، سیاست جدید مدیریت شهری،  ارتقاء کیفیت محصولات و افزایش نظارت بر عملکرد غرفه داران در برخورد با مشتری را در دستور کار خود قرارداده است.

بنا به اعلام برخی مسئولان، این سازمان به منظور نظارت و کنترل کیفیت محصولات و بهبود برخورد با مشتری، بازرسی‌های نامحسوسی را در سطح میادین میوه و تره بار به طور دوره‌ای پیش‌بینی و تاکنون برنامه‌هایی را در زمینه آموزش غرفه‌داران در برخورد با مشتری اعمال کرده است.

علاوه برآنچه گفته شد، در حال حاضر 14 میدان و بازار محلی میوه و تره بار، میوه و محصولات خود را به صورت بسته بندی و با کیفیت مناسب به مردم عرضه می‌کنند و قرار است این اقدام در سایر میادین و بازارهای محلی نیز گسترش یابد.

البته برخی انتقادها و گلایه های مربوط به کیفیت محصولات عرضه شده در میادین میوه و تره بار را نباید نادیده گرفت ولی به گفته برخی مسئولان: از آنجا که بیشتر خریداران محصولات میادین میوه و تره، قشر آسیب‌پذیر هستند و توان خرید آنان محدود است، عرضه میوه درجه یک آن هم با قیمت بالا، همچنان با مشکلاتی روبه‌روست.

سازمان میادین میوه و تره بار در این مدت از  تجارب نوین نیز غافل نمانده و در همین راستا هم اکنون در6 میدان و بازار میوه و تره بارمحلی شامل: بازارصادقیه ( منطقه5) میدان شهید لواسانی(منطقه یک) میدان هروی(منطقه 4) و جلال آل احمد( منطقه6 ) به صورت تلفنی  نیز خدمات رسانی به شهروندان عرضه می شود.

علاوه بر این هم اکنون با همکاری امور بانوان شهرداری تهران و معرفی و اشتغال برخی افراد، برای اولین بار سبزی پاک کرده نیز در اکثرمیادین و بازارهای محلی عرضه می شود و سازمان در نظر دارد این اقدام را در سطح شهر گسترش دهد.