همشهری آنلاین: شهر نیویورک سالانه؛ میزبان ۲۵ جشنواره فیلم و تلویزیون است؛که از سالیان دور برگزار می‌شود اما عمده آنها فراگیر نیستند. فستیوال بین‌المللی تلویزیون و فیلم نیویورکNYTVF - New York Television Festival از سال ۱۹۷۵ آغاز به فعالیت کرد.

در ابتدا برای این که ارزش کارهای تلویزیونی هم‌پای آثار سینمایی قلمداد شود؛ برگزارکنندگان؛ آثار تلویزیونی و سینمایی را در بخش‌های مجزا در جشنواره شرکت می‌دادند.

در طول زمان این روند به یک نوع اعتبار برای این فستیوال تبدیل شد و آنچه که قرار بود طی سال‌های ابتدایی جشنواره انجام گیرد (پذیرش فیلم‌های سینمایی در کنار آثار تلویزیونی)‌ حالا به سابقه‌ای حدودا 40 ساله تبدیل گردیده است.  

در فستیوال بین‌المللی تلویزیون و فیلم نیویورک؛ سریال‌های تلویزیونی نیز شرکت داده می‌شوند و گاهی موفق به کسب مدال و پلاک طلا (بالاترین جایزه مالی این جشنواره)‌ هم شده‌اند که در این رابطه سریال "این است زندگی"محصول 1983 از آن جمله‌ است. جوایز این فستیوال شامل مدال و پلاک طلایی نقره‌ای و برنزی است که به برگزیده آثار تعلق می‌گیرد.

  • فستیوال فیلم‌های تلویزیونی نیویورک

این جشنواره اگرچه نسبت به "فستیوال بین‌المللی تلویزیونی نیویورک بسیار جوان‌تر است و سال 2005 متولد شده اما حداقل طی چند سال اخیر توانسته جایگاه بسیار معتبری در بین همتایان خود پیدا کند.

این فستیوال که در سپتامبر هر سال برگزار می‌شود و امسال چهارمین دوره‌اش انجام گردید شامل بخش‌های متنوعی است مانند: فیلم‌های انیمیشن تلویزیونی مستقل؛ فیلم‌های کمدی، سریال‌های درام؛ اولین ساخته‌های کارگردان‌ها و ...

همچنین سناریوها و فیلمنامه‌ها نیز خود دارای جوایز جداگانه‌ای است. مهم‌ترین مساله و قاعده درباره فستیوال فیلم‌های تلویزیونی نیویورک، مقوله مستقل بودن تلویزیون است. از این جهت که آثار پذیرفته شده خارج از سیستم تولید و پروسه رایج در کانال‌ها وtv  های دولتی یا سیاسی باید ساخته و تولید شده باشند. آثار کمدی در این فستیوال جایگاه ویژه‌ای دارند و نزدیک به شش جایزه را به خود اختصاص داده‌اند. این جشنواره عمدتا بین 12 تا 17 سپتامبر هر سال برگزار می‌گردد.

برچسب‌ها