همشهری آنلاین: معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم با اعلام اینکه دانشگاه‌ها برای اتمام طرح‌های علمی و تامین هزینه‌های جاری ۲۸ هزار میلیارد ریال کسری بودجه دارند، گفت: امسال اعتبار کل وزرات علوم ۴۲ هزار میلیارد ریال است که این بودجه کافی نیست و نیاز به اعتبارات بیشتری داریم.

به گزارش فارس، دكتر محمدحسین امید با بيان اینکه برای مصارف آموزشی و پژوهشی تمامی دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیاز به بودجه 70 هزار میلیاردی داریم، افزود: در سال جاری مبلغ 42 هزار میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته و دانشگاه‌ها 28 هزار میلیارد ریال برای اتمام پروژه‌های علمی و تامین هزینه‌های جاری خود کسری بودجه دارند.

وی همچنین با اشاره به اینکه هم اکنون چهار میلیون و 400 هزار دانشجو در تمام دانشگاه‌های کشور مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: دانشگاه‌های سراسر کشور بیش از 3 میلیون متر مربع فضای آموزشی، آزمایشگاهی، کارگاهی و ورزشی نیمه تمام دارند.

معاون اداری مالی و مدیریت منابع وزارت علوم افزود: البته در این بین ورود و تلاش خیرین در امر دانشگاه سازی و توسعه فضاهای آموزشی و پژوهشی قابل تقدیر است چراکه 180 هزار مترمربع فضای آموزش عالی از سوی خیرین در سطح کشور در حال احداث است.