همشهری آنلاین: نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران، ارتقای سطح معارف دینی را به عنوان اصلی‌ترین نیاز افراد یک جامعه دانست و گفت: زمینه جذب بیشتر شهروندان در برنامه‌های دینی زمانی فراهم می‌شود که مجموعه‌های فرهنگی و مذهبی با مشارکت خود مردم اداره شوند.

به گزارش خبرنگار همشهري آنلاين، مرتضي طلايي همزمان با ايام عزاداري ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران باوفاي آن حضرت، در جمع سوگواران حسيني در محل مجتمع فرهنگي مذهبي ائمه اطهار عليهم‌السلام، عشق و ارادت و محبت اهل بيت عليهم‌السلام را نعمتي بزرگ و ارزنده دانست و خاطرنشان كرد: اين عشق و ارادت به اهل بيت عليهم‌السلام زماني پايدار، اثربخش و نهادينه خواهد شد كه همراه با معرفت باشد.

وي معرفت نسبت به اهل بيت عليهم‌السلام را لازمه رسيدن به جامعه علوي و حسيني دانست و افزود: جامعه اسلامي نيازمند به حركت درآوردن توأمان دو بال «عشق و معرفت» و «معرفت» نسبت به اهل بيت است.

نايب رييس شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: والدين امروزه به همان اندازه كه به تأمين رفاه و معيشت روزمره فرزندان خود فكر مي‌كنند بايد درباره روح و روان جوانان خود نيز دغدغه داشته باشند، چه بسا انديشه و فكر جوانان به عنوان آينده‌سازان كشور داراي اهميت بيشتري است.

عضو هيأت امناي مجتمع فرهنگي مذهبي ائمه اطهار عليهم‌السلام، اين مجتمع را مجموعه‌اي خودگردان دانست و مهمترين وظيفه هدفگذاري شده براي آن را ارتقاي سطح معرفت ديني شهروندان با بهره‌مندي از علما و شخصيت‌هاي فرهنگي و ديني آشنا به مسائل روز عنوان كرد.

مجتمع فرهنگي مذهبي ائمه اطهار عليهم‌السلام در سال جاري و همزمان با ولادت امام حسن مجتبي عليه‌السلام در ماه مبارك رمضان افتتاح شده و سلسله برنامه‌هاي هفتگي و مناسبتي در حوزه فرهنگي و مذهبي با مشاركت اهالي منطقه چهار شهرداري تهران برگزار مي‌كند.

اين مجموعه فرهنگي مذهبي كه به مديريت محسن محمدي از مديران فرهنگي رسانه‌اي كشور اداره مي‌شود، در طول دهه اول
محرم با اجراي برنامه‌هاي تعزيه‌خواني و برگزاري مراسم سوگواري حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و ياران باوفاي آن حضرت، ميزبان شهروندان تهراني بود.