تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۸۵ - ۱۳:۰۵

همشهری آنلاین: رییس ستاد ارتش اسرائیل اعلام کرد در عملکرد ارتش در جنگ با حزب‌الله ضعف‌هایی وجود داشته است. این یک اعتراف رسمی به شکست است

به گزارش آسوشیتدپرس، دان هالوتز (Dan Halutz) رییس ستاد مشترک ارتش اسرائیل برای نخستین بار اعتراف کرد که در عملکرد ارتش در جنگ اخیر ضعف‌هایی در عرصه های لجستیک ، عملیاتی و فرماندهی وجود داشته است. ما تحقیقاتی سریع، کامل و گسترده درباره  این نواقص و موفقیت‌ها انجام خواهیم داد.

در همین حال ایسنا هم گزارش داد که روزنامه‌ هاآرتص به نقل از حالوتس نوشته است: سوالات با دقت و تدبیر پاسخ داده می‌شود و همه مورد بازپرسی قرار می‌گیرند از من گرفته تا آخرین سرباز.

انتظار می رود طی روزهای آینده درباره‌ی بازپرسی از ایهود المرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص عملکردش در جنگ تصمیم‌گیری شود.

جدی‌ترین نوع این بازپرسی توسط کمیسیون دولتی انجام می شود که قدرت انحلال دولت یا حتی مقامات نظامی را دارد.

انتقادها از عملکرد ارتش و تاکتیک‌های به کار رفته در جنگ یک ماهه با حزب‌الله و عدم پیروزی این جنگ برای اسراییل رو به افزایش است.

سوال‌ها در مورد تدابیر اتخاذ شده در جنگ‌های 11 ساعته و برخی گزارش‌ها از کمبود آب و غذا درخواست‌ها برای انجام تحقیقات دولتی در خصوص عملکرد اتخاذ شده در این جنگ و برکناری رهبران زمان جنگ را تشدید کرده است.

از سوی دیگر روزنامه‌ی یدیعوت آحارونوت گزارش داد: دولت اسراییل در تلاش برای آماده کردن جبهه‌ی داخلی برای هر گونه سناریو می‌باشد.

به نوشته این روزنامه المرت درنشست کابینه اظهارداشت: ما باید هم در نهادهای امنیتی هم درادارات سعی در آماده‌ کردن جبهه‌ی داخلی برای هر سناریویی داشته باشیم.

وی هم‌چنین تاکید کرد که قصد دارد تمامی وزرای دولت را برای این که حداکثر وقت خود را صرف شمال اسراییل کنند، توجیه کند.

المرت تاکید کرد: ما همه کار برای اسکان مجدد مردم در حیفا و مناطق شمالی انجام خواهیم داد.

به علاوه شیمون پرز، معاون المرت نیز وظیفه‌ی تشکیل کمیته‌های مردمی با حضور شخصیت‌های تجاری را به منظور گسترش سرمایه‌گذاری‌ها در حیفا و مناطق شمالی برعهده خواهد داشت