همشهری آنلاین: معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با بیان اینکه نیروهای سپاه و وزارت اطلاعات در پرونده اسید پاشی با ناجا همکاری میکنند، پرهیز از گمانه زنی ها و احتمالات در رسانه‌ها درباره این پرونده را خواستار شد.

به گزارش ايرنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، حسین ذوالفقاری با تشریح فعالیت‌های گسترده مأموران آگاهی ناجا و نهاد‌های مختلف برای یافتن متهم این پرونده افزود: پلیس براساس تمام فرضیه‌های مطرح شده مجبور به گستردن چتر بررسی‌ها شده و عملیات کم سابقه‌ای را برای کشف جرم در این پرونده صورت داده است.

وی با بیان اینکه هر هفته جلسه‌ای برای رصد اقدامات انجام شده در معاونت امنیتی و انتظامی وزارت کشور برگزار می‌شود، تصریح کرد: اکنون چتر گسترده بررسی افراد در اصفهان در حال جمع شدن است تا بتوانیم مظنونین اصلی قضیه را از میان تمام فرضیه‌های پیش‌بینی شده، جمع کرده و به نتیجه برسیم و در صورت دستیابی به نتیجه قطعی به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور با تأکید بر اینکه کشف جرم موضوعی تخصصی و فنی است، گفت: برخی مواقع در روند کشف جرم، ما با یک تلفن و یا خبری کوچک توانسته‌ایم به نتیجه برسیم و گاهی نیز فعالیت‌های گسترده‌ای انجام می‌شود که زمان‌بر است.

وی اضافه کرد: فضای اولیه‌ای که در خصوص اسیدپاشی در اصفهان شکل گرفت و بخصوص بحث‌های رسانه ای پیرامون آن، موجب شد تا کار کشف جرم با مشکل مواجه شود، بنابر این تأکید داریم تا رسیدن به نتیجه قطعی از گمانه‌زنی‌ها و بیان احتمالات در رسانه‌ها خودداری شود.

ذوالفقاری گفت: مسئولیت پیگیری این پرونده برعهده کارآگاهان و مسئولان پلیس آگاهی ناجا است و نیروهای زبده و فنی در مرکز و استان اصفهان در حال فعالیت هستند تا به نتیجه قطعی برسیم.