همشهری آنلاین - سپیده بهکام : حجم و ارزش داد و ستدهای بورس تهران در روز دوشنبه 8 مرداد 86 به شدت افزایش یافت.

بیش از 39 میلیون سهم از سهام 129 شرکت در این روز مبادله شد که ارزش آنها در مجموع بالغ بر 158 میلیارد ریال برآورد شد.

در این روز شاخص سود نقدی و قیمت ( شاخص بورس ) 220 واحد و شاخص صنعت 43 واحد افزایش یافت و شاخص کل قیمت سهام ( شاخص قیمت ) با 51 واحد رشد به 9 هزار و 216 واحد نزدیک شد.

بالا و پایین بازار

قیمت سهام 33 شرکت در روز دوشنبه 8 مرداد 86 دو درصد افزایش یافت.
در این روز گرجی، رازک، موتورسازان تراکتور، داروسازی سبحان، داروسازی زهراوی، ایرالکو، داروسازی عبیدی و خوراک دام پارس از جمله شرکت هایی بودند که قیمت هر سهمشان دو واحد افزایش یافت.

از سوی دیگر ایران تایر، کف، موتوژن، ملی سرب و روی، داروسازی روز دارو، سرمایه گذاری مسکن، توسعه معادن روی و سیمان فارس و خوزستان امروز با کاهش دو واحدی قیمت هر سهم خود مواجه شدند.

صف‌های عرضه و تقاضا

حجم تقاضا برای سهام فولاد مبارکه روز دوشنبه 8 مرداد 86 به 77 میلیون سهم به ارزش 191 میلیارد ریال رسید.

در این روز دو هزار و 927 دستور خرید برای 10 میلیون سهم سرمایه گذاری ساختمان به ارزش 30 میلیارد ریال صادر شد و 6 هزار و 463 دستور خرید هم برای 4 میلیون سهم ملی صنایع مس به ارزش 27 میلیارد ریال به ثبت رسید.

شرکت‌های ایرالکو، پتروشیمی اصفهان، دارویی سبحان، پتروشیمی اصفهان، داروسازی زهراوی و چادرملو هم از دیگر شرکت‌هایی بودند که حجم تقاضا برای خرید سهام آنها بیش از سایر شرکت‌های بورسی بود.

از سوی دیگر صدور 4 هزار و 189 دستور فروش برای 3 میلیون سهم سیمان تهران به ارزش 12.3 میلیارد ریال امروز این شرکت را در صدر جدول عرضه قرار داد.

طی مبادلات این روز 4 هزار و 777 نفر تعداد دو میلیون سهم توسعه معادن روی به ارزش 9.5 میلیارد ریال را به فروش گذاشتند و 7 هزار و 212 نفر هم 1.3 میلیون سهم صنایع شیمیایی به ارزش 9.3 میلیارد ریال را عرضه کردند.

بازگشت 4 شرکت

نماد معاملاتی شرکت های لبنیات پاک، شهد ایران، تاید واتر روز دوشنبه 8 مرداد 86 پس از برگزاری مجمع عادی سالانه مبنی بر تقسیم سود نقدی بازگشایی شد.
همچنین در این روز سرمایه گذاری توس گستر پس از تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم به چرخه مبادلات سهام بازگشت.