همشهری‌آنلاین: عضو شورای اسلامی شهر تهران، پس از حضور در محله دربند و بازدید از چند باغ و تکیه تاریخی، خبر خوشی برای کوهنوردان داشت.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران صبح روز جمعه 23 آبان به همراه احمد دنیا مالی دیگر عضو این شورا و تهرانگردان، به محله دربند رفتند و از تکیه ها و باغ های تاریخی این محله دیدن کردند.

تهرانگردان در این بازدید به محلی برخورد کردند که در سالیان دور و دوره پهلوی اول، قبرستان بود و زمانی که تخریب می‌شود با قبر یکی از بزرگان دربند مواجه می‌شوند که در نهایت شگفتی جسد او پس از سال‌ها سالم بوده است و به همین دلیل تنها این قبر را حفظ کرده‌اند.

تهرانگردان پس از نثار فاتحه برای این شخص به تکیه قدیمی دربند رفتند و پس از صرف صبحانه و بازدید از باغ ملک و کتابفروشی فردوسی، از یکی از بزرگترین و زیباترین مجموعه تالارهای تهران و یک گالری نقاشی، بازدید کردند.

یکی از خبرهای خوب این هفته که مسجدجامعی پس از حضور در ارتفاعات مطرح کرد، مربوط به کوهنوردانی بود که به این منطقه مراجعه می کنند.

عضو شورای شهر تهران در این باره گفت: معمولا اواخر هفته و ایام تعطیل، شاهد حضور کوهنوردان در ارتفاعات تهران هستیم که معمولا با مشکل پارک وسیله نقلیه روبرو هستند. حدود هزار پارکینگ در کنار ساختمان شهرداری منطقه یک قرار دارد، که قرار شد این پارکینگ ها روزهای تعطیل در اختیار کوهنوردان قرار گیرد و وسیله نقلیه رایگان تا پایه کوه در دسترس آنها باشد.

وی ادامه داد: پارکینگ دیگری با ظرفیت 600 خودرو، در کنار سازمان بازنشستگی قرار دارد که سیصد عدد از این پارکینگ‌ها نیز در فاز اول، در اختیار کوهنوردان عزیز تهرانی قرار می گیرد تا با خیالی آسوده ساعات خوشی را در ارتفاعات تهران داشته باشند.

تهرانگردان سپس به منزل پدری تقی علیقلی زاده تهیه کننده سینمای ایران رفتند و پس از صرف ناهار از محله امامزاده قاسم و امامزاده آن دیدن کردند. احمدرضا درویش یکی از کارگردانان سینمای ایران نیز در بخش حضور داشت،

گرمابه امامزاده قاسم، با قدمتی بیش از یک قرن، یکی از مکان هایی بود که مورد توجه تهرانگردان و احمد مسجد جامعی قرار گرفت. در این بازدید مسجد جامعی اظهار داشت: این حمام به دلیل قدمت از اهمیت بالایی برخوردار است و باید ثبت میراث فرهنگی شود.

مسجد جامعی در حاشیه برنامه این هفته درگذشت مرتضی پاشایی، هنرمند موسیقی را به جامعه هنری و به ویژه اهالی موسیقی تسلیت گفت.

مسجد جامعی و تهرانگردان در پایان برنامه این هفته با حضور در محله چیذر و پس از بازدید از حوزه علمیه و مسجد قائم چیذر با آیت الله هاشمی علیا نیز دیدار کردند.

برچسب‌ها