تاریخ انتشار: ۸ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۸

گروه ادب و هنر: علیرضا رضاداد با آغاز هفته جاری و پس از گذشت 2 هفته از اعلام رسمی‌استعفای خود، سرانجام بنیاد فارابی را به مجید شاه‌حسینی سپرد و کارش را به عنوان مشاور عالی محمدرضا جعفری جلوه آغاز کرد.

رضا داد در اولین روز از هفته جاری، ابتدا حواله‌ خودروهای شرکت سایپا را به برگزیدگان جشنواره‌ فیلم فجر تقدیم کرد و سپس برای همیشه از بنیاد سینمایی فارابی خداحافظی کرد. او در این مراسم که با مراسم میلاد حضرت علی ع همزمان بود، گفت: «پیش از این هم اشاره کردم اقتضای سینمای ‌ایران در شرایط فعلی این است که در خدمت عزیز دیگری در فارابی باشیم. من از کلمه‌ ما استفاده کردم و همچنان خود را عضوی از سینمای کشور می‌دانم. با تصمیم هیات ‌امنا شاهد فعالیت عزیز دیگری هستیم که امیدوارم خیر و سربلندی را برای سینما به‌همراه داشته باشد.»

عزیز دیگر که از مدت‌ها پیش و حتی پیش از استعفای رضاداد نامش به عنوان مدیر عامل جدید فارابی سر زبان‌ها بود، عصر همان روز در دومین نشست هیات امنای فارابی،بدون حضور مجید مجیدی و سید مهدی شجاعی  به عنوان مدیر عامل جدید فارابی انتخاب شد.

مجید شاه‌حسینی، پزشک و از مدیران تلویزیون است که در فاصله سال‌های 74 تا 85 به عنوان مدیر گروه فرهنگ، تاریخ و هنر شبکه یک سیما فعالیت کرد و در بخش عمده این ایام نیز با محمدرضا جعفری جلوه، مدیر آن زمان شبکه یک و معاون سینمایی فعلی همکاری داشته است.

رضاداد که همان موقع به سمت مشاور عالی و نمایندۀ ویژه جعفری جلوه در هیات امنا و شرکت‌ها و مؤسسات وابسته به بنیاد فارابی منصوب شده بود، درباره اختلاف خود با معاون سینمایی نیز گفت: «بیش از 25 سال کار در حوزه مدیریت فرهنگی و خصوصا باورهای مشترک و خاستگاه‌های مشترک و محیط مشترک پرورش حرفه‌ای ما، اصولا فرض وجود یا ایجاد هرگونه اختلافی که بتواند به‌آن دامن زده شود را منتفی می‌کند و همه تلاش من در استقبال از این امر ایجاد امکان ادامه فعالیت‌ها و برنامه‌های امروز سینمای ایران است و اگر امکان وجود اختلافی میان ما متصور بود، امکان 2 سال همکاری صمیمانه توأم با نگاه مشفقانه و مدبرانه جناب آقای جلوه فراهم نمی‌شد.»

در حکم جدید رضاداد آمده است: «ضمن سپاس از خدماتی که تا این مرحله در سینمای ایران داشته‌اید، خاصه 2 سال اخیر در مدیریت عامل بنیاد سینمایی فارابی، شما را به عنوان مشاور عالی معاونت و نمایندۀ ویژه خود در هیات امنا و مجامع شرکت‌ها و مؤسسات وابسته منصوب می‌کنم.»