همشهری آنلاین: سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در اعلام جزئیات جلسه این کمیسیون با وزیر پیشنهادی علوم، گفت: از اعضای حاضر در کمیسیون، تعدادی از نمایندگان از پاسخ‌های دانش آشتیانی قانع نشدند و برخی نیز رأی مثبت خود به وزیر پیشنهادی را منوط به پاسخ‌های وی در صحن علنی مجلس دانستند.

به گزارش ایرنا، قاسم جعفری با اشاره به جلسه روز دوشنبه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شوراي اسلامي با فخرالدين احمدي دانش آشتياني وزير پيشنهادي علوم، تحقيقات و فناوري، افزود: جلسه امروز با حضور جمعی از اعضای کمیسیون و با حضور وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این نشست وزیر پیشنهادی برنامه‌های خود را ارایه کرد و در مورد سوابق خود توضیحاتی داد که نمایندگان نیز درباره پاره‌ای از ابهامات نسبت به سوابق وی سوالاتی را مطرح کردند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره محور سوالات نمایندگان از وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: سوالات در مورد مشارکت وی در شورای مرکزی حزب مشارکت بود. همچنین در بحث بسیج که وی معتقد بود بسیج نباید وارد دانشگاه شود در حالی که حضرت امام (ره) در آن زمان اعلام کردند که بسیج طلبه و دانشجو باید تشکیل شود؛ از سویی دیگر نقش وی در سال 88 و نامه‌هایی که امضای وی پای آن قرار دارد، محور سوالات به شمار می‌رفت.

وي افزود: از اعضای حاضر در کمیسیون، تعدادی از نمایندگان از پاسخ‌های دانش آشتياني قانع نشدند و برخی نیز رأی مثبت خود به وزیر پیشنهادی را منوط به پاسخ‌های وی در صحن علنی مجلس دانستند.

سخنگوي كميسيون آموزش در همين باره به ايسنا گفته است: وزیر پیشنهادی علوم، پاسخ‌های چند وجهی ارائه کرد ولی خیلی با شفافیت جواب نداد. با توجه به فضای جلسه برآیند کلی نمایندگانی که در جلسه حاضر بودند، چندان قانع‌کننده نبود که به نوعی فضا تغییر کرده باشد.

برچسب‌ها