به گفته سيدجعفر تشكري هاشمي، معاون حمل ونقل وترافيك شهرداري تهران اكنون تنها خطوط بيآرتي در شهر تهران بهصورت شبانه روزي فعاليت ميكنند، اما با مطالعات صورت گرفته مشخص شده برخي خطوط شهر نيازمند سرويسدهي شبانه است، به همين دليل مقرر شد كميتهاي با فوريت تشكيل شود و براساس تقاضاي شهروندان و مطالعات صورت گرفته سرويسدهي شبانه در شهر را فعال سازند. بنابراين گزارش پيمان سنندجي مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني نيز در توضيح ساعت كاري و مدلهاي خودروي درنظر گرفته شده براي خطوط شبانه گفت: اين خطوط از ساعت 22تا يك بامداد فعال خواهند بود و خودروهايي مانند ون، ميدلباس و تاكسي نيز بهعنوان وسايل نقليه مورد نياز براي اجراي اين طرح انتخاب شده است. وي با اشاره به اينكه مطالعات جهاني نشان ميدهد بسياري از كلانشهرهاي مطرح دنيا طرح حملونقل عمومي شبانه را براي شهروندان خود اجرا كردهاند، گفت: به همين دليل شركت واحد نيز با همكاري محققان دانشگاهي براي نخستينبار در كشور، اجراي طرح حملونقل همگاني شبانه را در دستور كار خود قرار داده است. سنندجي افزود: فاز مطالعاتي اجراي اين طرح بزرگ حملونقلي به پايان رسيده و فاز دوم اين طرح كه هماهنگي با مدلهاي حملونقلي است، در حال اجراست.
بنابراين گزارش، از آنجايي كه در حال حاضر سيستم حملونقل منسجمي كه در هر ساعتي از شبانهروز به شهروندان سرويس ارائه دهد وجود ندارد استفاده از خطوط شبانه براي تهرانيها بهعنوان يك ضرورت مطرح شده است. وي گفت: بهعنوان مثال در اين امكانسنجي مطرح كرديم كه براي مسافران مبادي ورودي و خروجي مانند فرودگاه مهرآباد، مسير حركت مشخص شود، مثلا از خطوطي كه براي مسير فرودگاه مهرآباد تعريف كرديم به سمت پونك، شهران و پل مديريت است ضمن اينكه ما همچنين براي راهآهن نيز مانند فرودگاه مسيرهايي تعريف كرديم. سنندجي همچنين از تعريف خطوط شبانه براي آن دسته از متقاضياني سخن گفت كه سفرهاي شبانه تفريحي يا شغلي دارند.