همشهری آنلاین: تیم‌های پتروشیمی بندرامام، پالایش نفت آبادان، دانشگاه آزاد و مهرام موفق شدند در هفته سوم لیگ ملی دیدارهای خود را با پیروزی پشت سر بگذارند.

در دیدار تیم‌های خوزستانی لیگ ملی بسکتبال، تیم پتروشیمی بندر امام حاکم مطلق توپ و میدان بود و با برتری در نتایج 21 بر 2 - 31 بر 7 - 25 بر 9 و 20 بر 11 در هر چهار کوارتر بازی، در نهایت با نتیجه 97 بر 39 در دومین بازي این فصل خود نیز به پیروزی رسید.

بهنام یخچالی با تاثیر گذاری 29 ، کسب 21 امتیاز 7 پاس منجر به گل و 8 ریباند در کنار صمد نیکخواه بهرامی با 6 پاس منجر به گل و 8 ريباند بهترین آمار را در این بازی از خود بر جای گذاشتند.

در دیگر بازی جنوبی این هفته پالایش نفت آبادان پذیرای هفت الملاس قزوین بود.این دیدار كه در کوارتر اول با حداقل اختلاف بین دو تیم در جریان بود، در نهایت با نتیجه 19 بر 18 به سود آبادانی‌ها خاتمه یافت، اما در کوارتر دوم بازیکنان هفت الماس با برتری 25 بر 18 نیمه نخست را با نتیجه 43 بر 37 به سود خود خاتمه دادند. در نیمه دوم بازیکنان نفت آبادان با نتایج 24 بر 17 و 25 بر 18 تیم پیروز میدان بودند و موفق شدند این دیدار خانگی را در مجموع با نتیجه 86 بر 78 با پیروزی خاتمه دهند.

اصغر کاردوست با تاثیرگذاری 23 و 19 امتیاز و 8 ریباند و نيز یونس لاله‌زاد با 3 پاس منجر به گل بهترین عنلکرد را در ترکیب تیم نفت آبادان داشتند.

در تیم هفت الماس هم وحید اسلامی با کسب 27 امتیاز و تاثیرگذاری 23 و محمد یوسف‌وند با 6 ریباند خوب ظاهر شدند.
تیم دانشگاه آزاد که در سالن اختصاصی خود میزبان پمیناي اصفهان بود در کوارتر اول با نتیجه نزدیک 19 بر 18 به برتری رسید، اما در کوارتر دوم با افزایش شدت حملات خود موفق شد 23 بر 8 تیم پیروز میدان باشد و نیمه نخست را با نتیجه 42 بر 26 به سود خود پایان دهد. در کوارتر سوم بازیکنان پمینا عملکرد بهتری در زمین داشتند و حتی موفق شدند در کوارتر چهارم با نتیجه 19 بر 15 به برتری برسند، با این وجود به دلیل امتیازاتی که در سه کوارتر این دیدار از دست دادند در نهایت با نتیجه 71 بر 57 مغلوب میزبان خود شدند. این سومین پیروزی پر گل دانشگاه ازاد در مسابقات لیگ ملی است.

مهرام هم در سالن آزادی مقابل شهرداری گرگان صف‌آرایی کرد. تایم نخست بازی در حالی که تا ثانیه‌های پایانی به نفع شهرداری گرگان در جریان بود، در نهایت با تلاش بازیکنان جوان مهرام با تساوی در امتیاز 15 به پایان رسید. در دو کوارتر دیگر بازی این بازیکنان مهرام بودند که به ترتیب با نتایج 23 بر 6 و 17 بر 3 به برتری رسیدند. بازیکنان شهرداری گرگان که در کوارتر چهارم 24 بر 21 بیشتر از مهرام توانستند کسب امتیاز کنند، در نهایت با نتیجه 76 بر 48 تن به شکست دادند. تیم مهرام با این پیروزی سومین پیروزی متوالی این فصل خود را کسب نمود.

سجاد مشایخی با تاثیرگذاری 22 و کسب 14 امتیاز در کنار اوشین ساهاکیان با 6 پاس منجر به گل و 9 ریباند، مهدی اسماعیلی و 4 پاس منجر به گل فرید اصلانی بهترین آمار را در زمین مسابقه داشتند.

عباس محبت نیز با تاثیرگذاری و امتیازآوری 13 و کسب 10 ریباند بهترین عملکرد را در ترکیب تیم شهرداری گرگان داشت.