به گزارش ایسنا، روزنامه دیلی میل در گزارشی که همراه با گفتوگو با «محمدرضا دومیری گنجی»، دانشجوی 24 ساله و عکاس ایرانی است، تصاویری چشمگیر از زیباییها، تقارن و بازی نور در مساجد ایرانی را منتشر کرده و زیباییهای معماری در آثار تاریخ اسلامی در ایران را منعکس کرده است.
این تصاویر که به صورت پاناروما و یا با استفاده از لنزهای واید و چشم ماهی در طول پنج سال گرفته شده، عکسهایی چشمنواز بویژه از مکانهای مذهبی در شهرهای مختلف ایران است؛ از مسجد ناصرالملک در شیراز (معروف به مسجد کبود) تا جزئیات پیچیده از سقف مسجد سیّد در اصفهان.
محمدرضا دمیری گنجی در اینباره به دیلی میل گفت: اگرچه عکسبرداری برای گردشگران در این مکانها جایز است، اما استفاده از تجهیزات حرفهای عکاسی نیازمند کسب مجوزهای لازم است و من پیش از سفر به این اماکن چند روز را صرف گرفتن این مجوزها میکردم.
«گنجی» مهمترین عنصر عکاسی را نور میداند، همان چیزی که به خوبی در این عکسها نمود دارد و با بازی با سایهها و آفتاب، این عکسها را گرفته است.
گنجی در ادامه میگوید: معمولا صبحها به دلیل شرایط نوری و همچنین عدم ازدحام بهترین زمان برای عکاسی است و از لنزهای واید برای به تصویر کشیدن این زیباییها استفاده شده است.
این هنرمند ایرانی امیدوار است، با تهیه عکس از دیگر اماکن مذهبی مسیحیان و یهودیان در دیگر کشورهای جهان، اهمیت تاریخی آنها را به تصویر بکشد.