نظرسنجی انجام شده از تهرانی‌ها درباره عملکرد میادین میوه و تره‌بار تهران نشان می‌دهد که شهروندان در مجموع از قیمت و کیفیت محصولات ارائه شده راضی هستند، اما نسبت به سایر مزیت‌های میادین، برخورد فروشندگان هنوز در حد رضایت مطلوب تهرانی‌ها نیست و کمی پایین‌تر از ۵۰درصد مراجعان به میادین از برخورد فروشندگان راضی هستند.

به گزارش دفتر مطالعات اجتماعي و فرهنگي شهرداري تهران، درنظرسنجي انجام شده از 1032نفر از مراجعه‌كنندگان به ميادين مختلف ميوه و تره‌بار تهران 54درصد به‌صورت كلي از عملكرد اين مجموعه‌ها ابراز رضايت كردند. شهروندان با درصدي نزديك به همين، از ارزان بودن محصولات، تنوع و كيفيت آنها و امكانات ميادين راضي بودند اما تنها 48درصد گفتند كه از برخورد كاركنان رضايت دارند.

  • كيفيت محصولات

نيمي از تهراني‌ها از تنوع محصولات ارائه شده (ميوه و صيفي و فرآورده‌هاي پروتئيني) در ميدان‌هاي ميوه و تره‌بار راضي هستند اما در مورد كيفيت نظرات متفاوت است. 27درصد كيفيت ميوه را زياد و خيلي زياد ارزيابي كرده‌اند و 50درصد هم گفته‌اند كيفيت ميوه‌ها متوسط است. 31درصد از پاسخگويان كيفيت سبزي و صيفي عرضه‌شده ميادين ميوه و تره بار را زياد و خيلي زياد و 44درصد متوسط دانسته‌اند. در مورد كيفيت گوشت قرمز عرضه‌شده، نزديك به نيمي از پاسخگويان نظر زياد و خيلي زياد و 35درصد نيز ارزيابي متوسطي داشتند.

در مورد آبزيان هم عددها تقريبا مشابه گوشت قرمز است. كيفيت آبزيان عرضه‌شده در مراكز ميوه و تره‌بار از نظر 48درصد از پاسخگويان زياد و خيلي زياد، 33درصد متوسط و از نظر 19درصد آنان كم و خيلي كم بوده است.

در ميان مواد پروتئيني ميزان رضايت از كيفيت مرغ عرضه شده متفاوت است. از نظر حدود 66درصد پاسخگويان كيفيت مرغ عرضه شده زياد وخيلي زياد و 23درصد هم متوسط است. مطابق يافته‌هاي اين نظرسنجي، 70درصد گفته‌اند كه از ميادين نزديك به محل سكونت خود خريد مي‌كنند.