همشهری آنلاین: معاون سازمان حج و زیارت از کاهش ظرفیت اعزام به عمره مفرده خبر داد و گفت: ظرفیت اعزام‌های جدید بیش از ۵۰ هزار نفر کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش مهر، ناصر خدرنژاد افزود: شرایط مراکز اقامتی در مدینه منوره و کندی ساخت و ساز باعث شده که ظرفیت اعزامهای عمره کاهش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه در عمره سال قبل 800 هزار نفر اعزام شدند، افزود: در دوره جدید 750 هزار نفر اعزام خواهند شد که البته اعزامها در دو نوبت انجام می شود که دور اول از نیمه آذر ماه آغاز و دور دوم نیز در نیمه فروردین 94 انجام می شود.

معاون سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه 30 درصد هتل‌های مدینه از گردونه خارج شده‌اند، تاکید کرد: این هتل‌ها خدمات پایین و بی کیفیتی به زائران ایرانی ارائه می‌کردند که باعث نارضایتی آنان شده بود به همین دلیل از چرخه خارج شدند.

خدر نژاد از افزایش 5 درصدی هزینه اعزام به عمره مفرده خبر داد و گفت: در سال جاری هزینه عمره افزایش پیدا کرده است بطوریکه بیشترین قیمت به دو میلیون و 677 هزار تومان و کمترین مبلغ نیز یک میلیون و 872 هزار تومان رسیده است این درحالی است که حداقل هزینه عمره دوره قبل یک میلیون و 700 هزار بود.

به گفته وی، این افزایش قیمت عمره به دلیل کاهش تعداد هتل‌ها و ساخت و سازهایی است که در عربستان انجام شده و نرخ بلیط تاثیری در افزایش قیمت نداشته است.

خدرنژاد افزود: برای ثبت نام در کاروان‌های عمره ابتدا اولویت‌های یک تا 350 اعلام شد که البته در صورت عدم تکمیل ظرفیت از اولیت‌های بعدی نیز برای ثبت نام دعوت می‌شود.