رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و صنایع‌دستی و گردشگری با اعلام این خبر که سفرکارت‌های اعتباری جدید تا آخر امسال رونمایی می‌شوند، گفت: مبلغ درنظر گرفته شده برای سفرکارت‌ها چند برابر درآمد هر شخص است.


مسعود سلطاني‌فر اين خبر را در حاشيه امضاي تفاهمنامه توسعه همكاري‌هاي مشترك ميان وزارت آموزش و پرورش و سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري كه در محل وزارتخانه آموزش و پرورش انجام شد، اعلام كرد. سلطاني‌فر با تأكيد بر استراتژي سازمان ميراث فرهنگي در گردشگري داخلي امكانات وزارت آموزش و پرورش را در بخش ساماندهي گردشگران داخلي به‌ويژه در زمان تعطيلات قابل توجه خواند. رئيس سازمان ميراث فرهنگي گفت: وزارت آموزش و پرورش يك ميليون كارمند و 750هزار بازنشسته دارد و 13ميليون دانش‌آموز نيز مخاطب آن هستند.

سلطاني‌فر همچنين در پاسخ به سؤال ايسنا درباره سفركارت‌هاي اعتباري براي فرهنگيان گفت: در حال حاضر طرح كارت‌هاي اعتباري سفر توسط چند دستگاه در حال آماده‌سازي است كه مانند كارت‌هاي گذشته نيستند.

او گفت: متأسفانه در گذشته عده‌اي سفركارت‌ها را دريافت مي‌كردند و با درصد كمتري نقد مي‌كردند، بدون آنكه به سفر بروند.علي اصغر فاني وزير آموزش و پرورش نيز در مراسم امضاي تفاهمنامه گردشگري وزارت آموزش و پرورش با سازمان ميراث فرهنگي براساس آنچه خبرگزاري ايرنا بر خروجي خود مخابره كرد گفت: با توجه به اينكه آموزش و پرورش حدود يك ميليون فرهنگي و 750هزار بازنشسته دارد، مي‌توانيم از امكانات ميراث فرهنگي براي همكاران فرهنگي و تجهيز مراكز وابسته به آموزش و پرورش و مدارس براي توسعه گردشگري بهره ببريم. به گفته علي اصغر فاني، آموزش و پرورش در مسير انتقال فرهنگ با كمك سازمان ميراث فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مي‌تواند اقدامات مؤثري صورت بدهد.

به گفته وزير آموزش و پرورش، در تفاهمنامه دوجانبه وزارت آموزش و پرورش و سازمان ميراث فرهنگي، به‌منظور آموزش مربيان هنرستان‌ها، هنرجويان و تعريف رشته‌هاي جديد پيش‌بيني‌هاي لازم صورت گرفته كه گام مهمي براي ماندگاري صنايع‌دستي كشور است.