همشهری آنلاین: پس از زهرا نعمتی، بانوی طلایی پارالمپیک لندن و بازی‌های پاراآسیایی اینچئون، ابراهیم رنجبر، ملی‌پوش تیم ملی تیرو کمان جانبازان و معلولین هم به اردوی تیم ملی افراد غیر معلول دعوت شد.

حجت‌اله واعظی، که علاوه بر سرمربی‌گری تیم ملی تیر و کمان جانبازان و معلولین در کسوت سرمربی تیم ملی تیر و کمان افراد غیر معلول و رئیس کمیته فنی فدراسیون تیر و کمان نیز مشغول به فعالیت است، در گفتگو با روابط عمومی فدراسیون ورزش‌هاي جانبازان و معلولين پیرامون این دعوت توضیحاتی ارائه داد.

وی در این خصوص گفت: ابراهیم رنجبر، قهرمان طلایی بازی‌های پاراآسیایی اینچئون و از ملی‌پوشان با سابقه فدراسیون جانبازان و معلولین، با موفقیت در مسابقات انتخابی توانست به اردوی تیم ملی افراد غیر معلول راه یابد و هم اکنون به همراه خانم نعمتی در زمره 13 ملی‌پوش دعوت شده قرار دارد و تمرین می‌کند.

واعظی خاطر نشان کرد: حضور افرادی مثل زهرا نعمتی و ابراهیم رنجبر که از قهرمانان جهان و پارالمپیک هستند، باعث می‌شود تا ملی‌پوشان از تمرین کردن در کنار چنین افراد به نامی تجربیات زیادی کسب کنند و انگیزه‌های آنها نیز تقویت شود، همچنین ملی‌پوشان دعوت شده از نزدیک خواهند دید که محدودیت‌های ایجاد شده برای این عزیزان که شرایط جسمی‌شان به آنها تحمیل کرده، جلوی مسیر موفقیت و رشدشان را نگرفته و حتی باعث پیشرفت آنها نیز شده است.

سرمربی تیم ملی جانبازان و معلولین افزود: از طرف دیگر حضور این دو نفر در اردوی تیم‌های ملی، نه تنها به عملکرد آنها در بخش جانبازان و معلولین صدمه نمی‌زند، بلکه به خاطر حضور مرتب در تمرینات و قرار داشتن در کوران مسابقات، باعث بالاتر رفتن سطح آمادگی آنها نیز می‌شود.

واعظی در مورد نحوه تعامل ملی‌پوشان با دو ملی‌پوش جانباز و معلول گفت: به دلیل شرکت ملی‌پوشان جانباز و معلول در لیگ‌های تیر و کمان افراد غیر معلول، هم اکنون حضورشان در کنار سایر ملی‌پوشان عادی است و بقیه اعضای تیم هم با آغوشی باز از این دو عزیز استقبال کردند و خوشحال هستند که می‌توانند در کنار چنین حریفان قدرتمندی تمرین کنند.

تیم ملی تیر و کمان برای حضور در مسابقات جهانی هند آماده می‌شود و پس از پشت سر گذاشتن چند مسابقه تدارکاتی دیگر، سرانجام برای کسب سهمیه مسابقات المپیک 2016 ریو، در مسابقات جهانی دانمارک که سال 2015 برگزار می‌شود، حضور می‌یابد.