همشهری آنلاین: شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایران به بی‌اخلاقی‌های فضای مجازی واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، در متن بیانیه انجمن بازیگران آمده است:

به نام خدا

این روزها که با نگرانی نظاره‌گر توفان سرطان هستیم و هر روز با دلهره و دست بر دعا برمی‌خیزیم که خدایی نکرده عزیز دیگری را در پنجه‌های این بیماری اسیر نبینیم،با کمال تأسف و حیرت در فضاهای مجازی نیز،شاهد شروع هجمه دردآور از هتاکی،انتساب صفت‌های ناروا و انتشار الفاظ ناشایست برعلیه هنرمندان و مخصوصا بازیگران‌ کشورمان هستیم.

بازیگران این مرز وبوم سالهاست در دل و خانه‌های مردم،یاری امین و همدل در تلخکامی‌ها و شادمانی‌های جمعی بوده‌اند و افتخار "در کنار مردم بودن" را چون گوهری ناب برای ادامه مسیر خدمتگزاری حفظ کرده‌اند و قدر دانسته‌اند.

همه ما بر این باوریم که نقد،انتقاد،گفت‌وگو و تبادل‌نظر ضامن بقای هنر و هنرمند است و با همه وجود،آن را ارج می‌نهیم. اما این روزها عده‌ای قلیل از مخاطبان‌ما،قلم‌های ارزشمندی را که باید ضامن تولید بهترین و مؤثرترین نقدهای عالم هنر و اعتلای بیشتر و عمیق‌تر آن باشد با توسل به ادبیات هتاکانه به نوشتن الفاظی ناشایست از سرقضاوت‌های سبک‌سرانه یا مغرضانه چرخانده‌اند.

بخش قابل توجهی از بازیگران سینما و هنرهای نمایشی همچون دیگر آحاد مردم با در نظر گرفتن تمامی نکات اخلاقی و قانونی،نظرات شخصی خود را به شکلی محترمانه بیان کرده و یا به اتکای اعتقادات و علایق خود در آثاری نمایشی و آئینی با مضامین مقدس مذهبی حضور داشته‌اند و در مقابل گروهی به ناحق با نفرت و خشمی آشکار و هدفمند،این حضور و ابراز نظرها را به چالشی زشت،کشیده‌اند و تلاش دارند تا با از میان برداشتن حریم اخلاق،فضای سالم‌ تبادل افکار و اندیشه را به‌ کام تاریکی کشانده و دریچه‌های گفت‌وگوهای بی‌واسطه هنرمندان و مردم را ببندند.

انجمن بازیگران سینمای ایران به احترام حفظ اخلاق و ادامه حیات گفت‌وگوی سالم و مؤدبانه با مردم شریف و نجیب میهن‌مان،ضمن محفوظ دانستن برخورد قانونی و اعاده حیثیت اعضای خود از طریق مراجع قضایی،از مسئولین و متولیان نیز انتظار حراست و حمایت از حریم مقدس اخلاق و ساحت والای فرهنگ و هنر و برخوردقاطع با خاطیان این امر را داشته و از مردم مهربان که همیشه نشان داده‌اند با عشق و احترام به جان و جهان هنرمندان حیات می‌بخشند نیز انتظار همدلی و همراهی دارد تا دوباره بر این باور شکوهمند حکم مؤکد بزند که در سرزمین ایرانی-اسلامی ما،همیشه"ادب مرد به ز دولت اوست"»

گفتني است؛ طی چند وقت اخیر واکنش‌هایی به مقتل‌خوانی برخی هنرمندان در فضای مجازی مطرح شده است.