یه گزارش مهر، میثم مظفر مدیرعامل این سازمان از ورود بیش از دو هزار و 500 تاکسی نو به ناوگان تاکسیرانی تهران خبر داد و گفت: همچنین تا کنون 6 هزار و 400 تاکسی ران برای نوسازی خودرو ثبت نام کردهاند که در نوبت تحویل خودرو نو قرار دارند.
مظفر با اشاره به تسریع روند نوسازی تاکسی ها ظرف یک ماه گذشته گفت: این تسریع دو علت دارد که تسهیل روند اسقاط در مراکز مربوطه یکی از آنهاست. پیش از این برای اسقاط هر تاکسی نیاز به تاییدیه ناجا پس از امضای افسر مربوطه داشت که این مرحله حذف شد. و علت دیگر افزوده شدن بانک شهر به عنوان بانک دوم عامل برای پرداخت تسهیلات به تاکسیرانان است.
به گفته ی وی از ابتدای طرح تا کنون بیش از دو هزار و 500 تاکسی فرسوده به مراکز اسقاط خودرو تحویل داده شده که از این میان دو هزار تاکسی پیکان و مابقی پراید، سمند، پژو ، رنو 21 و ون غزال هستند.
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی با اشاره به آغاز طرح نوسازی تاکسی های تهران از اسفند 92 گفت: تا یک ماه گذشته به دلیل اینکه تنها بانک عامل برای اعطای تسهیلات بانک صادرات بود و این بانک برای تسهیلات یک ضامن را مشخص کرده بود، بسیاری از تاکسیرانان با مشکل ضامن روبرو بودند اما با ورود بانک شهر به موضوع و اعطای وام بدون ضامن روند نوسازی سرعت گرفت.
برای تعویض تاکسیها ۲۰ میلیون تومان وام با سود ۱۵ درصد از سوی بانک های شهر و صادرات ارائه می شود . در عین حال در ازای اسقاط هر خودرو 5 میلیون و 500 هزار تومان نیز به تاکسیرانان پرداخت می شود. تاکسی های فرسوده ناوگان حمل و نقل عمومی تهران با سمند EF7 جایگزین می شوند.