همشهری آنلاین: نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اظهار داشت: هر چند سازمان حج و زیارت با هماهنگی تمامی نهادها و ارگان‌ها پیش‌بینی انتقال زائران از مرزها به درون کشور را انجام داده است، اما لازم است زائران صبوری به خرج داده و خدمتگزاران را یاری دهند تا مرزها به سهولت تخلیه شده و راهی شهرها و مناطق خود شوند.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني بعثه مقام معظم رهبري، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد علي قاضي عسكر با اشاره به تراكم بيش از حد جمعيت در كربلا و فشردگي غيرقابل توصيف جمعيت زائران در راه‌هاي ورودي و حضور ميليوني زائراني كه از گوشه و كنار جهان به خيل عظيم عزاداران حسيني پيوسته‌اند، از زائران ايراني درخواست كرد تا پس از زيارت قبر مطهر حسين بن علي (ع) و ديگر شهداي كربلا، به تدريج از كربلا خارج شوند تا امكان بهره‌گيري معنوي براي ميليون‌ها عاشق زائر ديگر نيز فراهم شود.

قاضي عسكر افزود: امسال عليرغم وجود مشكلات فراوان، بحمدالله با همكاري دولت و ملت عراق و نيز بسيج همه نيروهاي مخلص و تلاشگر در نهادها و ارگان‌هاي مختلف و نيز مردم شريف و بزرگوار خوزستان و ايلام و ائمه جمعه اين مناطق، تا كنون حدود يك ميليون و يكصد هزار نفر از مرزها عبور كرده و به زيارت عتبات عاليات مشرف شدند.

نماينده ولي فقيه در امور حج و زيارت افزود: در اربعين امسال بزرگترين تجمع مسلمانان شكل گرفت و به جهانيان نشان داد تكفيري‌هاي دست‌نشانده قدرت‌هاي شيطاني، هرگز نمي‌توانند اراده ملت‌هايي كه تصميم گرفته‌اند مستقل زندگي كرده و از ذلت و ننگ بدور باشند را تسليم خواسته‌هاي ناجوانمردانه خود كنند.

وي افزود: معنويت‌گرايي، برادري و اخوت ديني، ايثار و فداكاري، وحدت و يكپارچگي، عشق به خدا و پيامبر واهل بيت آن حضرت - عليهم السلام - از ويژگي‌هاي برجسته اين تجمع بي‌نظير است.