همشهری آنلاین: بدهی ۱۱ هزار میلیاردی دولت به حمل ونقل شهری تهران، بهر ایشان عالمی گرد آمده و ظریف: رژیم صهیونیستی ۷ دهه خشونت تزریق کرده است مهم‌ترین خبرهایی است که در شماره روز پنجشنبه بیستم آذر روزنامه همشهری دیده می‌شود.

همشهري در تیتر یک به موضوع بدهی 11 هزار میلیاردی دولت به حمل ونقل شهری تهران، پرداخت و نوشت: دولت در بخش حمل و نقل عمومی باید 11 هزار و 400 میلیارد تومان به شهرداری تهران بپردازد، این درحالی است که با وجود قوانین صریح و متعدد هنوز دولت در پرداخت سهم بدهی شهرداری تهران تعلل می کند. مسعود رنجبریان مدیرکل برنامه ریزی و توسعه شهری معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: در هفت سال گذشته دولت باید 14 هزارمیلیارد تومان به شهرداری تهران پرداخت می کرد که با کسر رقم های پرداخت شده، اکنون باید 80 درصد باقیمانده بودجه یعنی 11.4 هزار میلیارد تومان مطالبه شهرداری تهران پرداخت شود.

روزنامه همشهری با انعکاس عنوان بهر ایشان عالمی گرد آمده، آورد: بر اساس گزارش های رسیده بیش از 17 میلیون زایر از نقاط مختلف جهان برای حضور در این آیین خود را به کربلا رسانده اند؛ هر چند برخی رسانه های غربی سعی در سانسور خبری این رخداد بی نظیر دارند ولی حضور شیفتگان سیدالشهدا به قدری چشمگیر است که قابل کتمان نیست.

این روزنامه با مطرح کردن خبر ظریف: رژیم صهیونیستی 7 دهه خشونت تزریق کرده است، نوشت: همایش بین المللی 2 روزه جهان عاری از خشونت و افراط گرایی چهارشنبه با سخنرانی وزیر امور خارجه کشورمان پایان یافت. محمدجواد ظریف خاطرنشان کرد: آنچه رژیم صهیونیستی در هفت دهه گذشته انجام داده است به تزریق خشونت به این منطقه دامن زده که سایه سنگین و پایدار عوامل فرامنطقه ای نیز در آن به روشنی وجود دارد.

روزنامه همشهری با بازتاب موضوع پالایشگاه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی راه اندازی شد، آورد: با آغاز تولید روزانه 12.5 میلیون مترمکعب گاز در مرحله نخست راه اندازی فازهای 17 و 18 پارس جنوبی، وعده بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت برای افزایش 100 میلیون مترمکعبی گاز تا پایان امسال، در دی ماه محقق می شود. با تزریق گاز ترش از فازهای 6، هفت و هشت به پالایشگاه فازهای 17 و 18 پارس جنوبی و شیرین سازی آن، حدود 12.5میلیون مترمکعب گاز تصفیه شده تا پایان آذر ماه به شبکه سراسری تزریق می شود. با تکمیل مراحل حفاری چاه ها و لوله گذاری دریایی نیز انتقال گاز ترش از مخزن مشترک به پالایشگاه ساحلی طی چند روز آینده آغاز می‌شود.