این نشست توسط انجمن بینالمللی روابط عمومی - شعبه خلیج فارس (IPRA-GC) سازماندهی شده و در هتل فیرمونت باب البحر در ابوظبی برگزار میشود.
به گزارش کاوشگران روابط عمومی این همایش با عنوان استراتژیهای رسانهای جدید برای روابط عمومی در روزهای 25 و 2 مارس 2015 در ابوظبی برگزار میشود و یکی از رویدادهای برجسته برای بحث در مورد آخرین رویهها، عملکردها و فرصتهای توسعه در صنعت روابط عمومی و ارتباطات خواهد بود.
این نشست بهترین شیوهها و تجربیات رسانهای جدید منطقهای و بینالمللی در خاورمیانه را برجسته خواهد کرد و انتظار میرود بیش از 300 مدیر کسب و کار محلی و بینالمللی، نمایندگان رسانهها، روابط عمومی و کارشناسان ارتباطات که در این نشست حضور یابند.
نشست روابط عمومی ایپرا هر دو یا سه سال برگزار میشود و متخصصان رسانه و ارتباطات از سراسر جهان برای بحث درمورد موضوعات مختلف روابط عمومی گرد هم میآیند. این نشست یک موفقیت بزرگ در دو دوره برگزار شده در لندن در سال 2010 و جاکارتا در سال 2012 به دست آورده است.
فیصل الزهرانیرییس انجمن بینالمللی روابط عمومی - شعبه خلیج فارس (IPRA-GC) گفت: امارات متحده عربی به عنوان یک قطب مهم منطقهای برای رسانهها و بخشهای روابط عمومی رشد کرده است. سازمان رسانهای Major Arab، کارگاهی در امارات متحده عربی برپا کرده است و برخی از معتبرترین سازمانهای رسانهای جهانی دفاتر منطقهای در این کشور گشودهاند.
واگذاری میزبانی این نشست به ابوظبی برای اولین بار در خاورمیانه نشان میدهد که علاقه به مباحث روابط عمومی و ارتباطات در این منطقه رو به رشد است به ویژه در این زمان که زمان تغییرات فوق العاده است. این نشست نوری از تحول را در رسانهها از جمله تاثیر رسانههای جدید در رسانههای سنتی و دیگر مسائل مربوطه برخواهد افروخت.
نشست روابط عمومی ایپرا شامل تعدادی جلسات و کارگاههای آموزشی است که بر منافع و موانع رسانههای جدید به عنوان چالش پیش روی متخصصان روابط عمومی در خلیج فارس و جهان تاکید میکند. این نشست بر جوانان و دانشجویان در رشته روابط عمومی تمرکز میکند. اولین کارگاه منطقهای جوان محور تحت عنوان کافه جوانان به دنبال ترویج نقش جوانان در تدوین استراتژیهای رسانهای جدید و ارزیابی اهمیت آنها برای نسل بعدی خواهد بود.
عادل حصین الربیع نایب رییس انجمن بینالمللی روابط عمومی - شعبه خلیج فارس گفت: افراد جوان پایه و رکن رشد منطقهای بخش رسانه هستند؛ آنها هدف اصلی تمام برنامهها و اقدامات برای توسعه صنعت روابط عمومی و ایجاد ظرفیت برای کارمندانش هستند وبنابراین ایده این نشست تمرکز برجوانان است».
او افزود: برگزاری این نشست در راستای چشم انداز رهبری عاقلانه ما و چشم انداز 2030 ابوظبی است که اهدافش توسعه و غنیسازی صنعت رسانه در امارات متحده عربی است.
شعبه خلیج فارس انجمن بین المللی روابط عمومی یک سازمان غیر انتفاعی و بزرگترین انجمن متخصصان روابط عمومی در شش کشور شورای همکاری کشورهای خلیج فارس (GCC ) در هر دو بخش مشتری و آژانس است.