همشهری آنلاین: عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، توسعه حمل و نقل عمومی را اولویت بودجه ۹۴ شهرداری تهران اعلام کرد.

اسماعیل دوستی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت ناوگان حمل و نقل تهران هفت هزار اتوبوس است، گفت: در حال حاضر تنها 5000 اتوبوس در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عمر مفید اتوبوس‌ها با توجه به کارکرد آنها هشت سال تخمین زده شده است، افزود: این در حالی است که شهرداری تهران به دلیل نبود اتوبوس، از اتوبوس‌های بیش از هشت سال نیز استفاده می‌کند و به همین دلیل روزانه حدودا 500 اتوبوس زمین گیر می‌شوند و برای تعمیر به مرکز تعمیرات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای تامین اتوبوس مورد نیاز پایتخت، گفت: بر اساس قانون تنظیم یارانه‌ها مقرر شد که از محل صرفه جویی در سوخت، سالانه هزار میلیارد تومان به وزارت کشور در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داده شود که متاسفانه این پول به مقدار کم اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به بدهی‌های دولت اظهارکرد: اخیرا در شورا سه نفر (سرخو، تقی پور، دوستی) برای دنبال کردن این مطالبات انتخاب شده‌اند، ضمن اینکه دولت قبل کمکی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو نداشت؛ اما دولت فعلی تخصیص‌های ناچیزی داشته است که کفاف پیشرفت فعلی را نمی‌دهد.

به گفته دوستی توسعه حمل و نقل عمومی در سال آتی یکی از اولویت‌های بودجه شهرداری خواهد بود.