روند کاهش کیفیت هوای تهران که در روزهای شنبه و یکشنبه ادامه داشت، دیروز هم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت.

 صبح ديروز شاخص كيفيت هواي به 130رسيد. اين در حالي است كه در روز يكشنبه اين شاخص روي عدد 119قرار داشت. اما پايداري هوا و نرسيدن توده‌هاي بارش‌زا به تهران موجب شده است تا روند افزايش آلودگي هوا همچنان ادامه داشته باشد. به اين ترتيب ميانگين غلظت آلاينده ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون فراتر از حد مجاز بود و شاخص كيفيت هوا در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس قرار گرفت. لازم به ذكر است كه ديروز ايستگاه‌هاي دروس، پارك قائم، سوهانك و فرمانداري شهرري به لحاظ آلاينده ذرات معلق كمتر از2.5 ميكرون در شرايط ناسالم قرار داشتند.

گزارش سازمان هواشناسي و پيش‌بيني آن هم از آسماني نيمه‌ابري در پاره‌اي از نقاط همراه با غبارمحلي براي تهران حكايت دارد كه البته به‌تدريج افزايش ابر در اواخر وقت موجب بارش پراكنده مي‌شود. همچنين براساس گزارش شركت كنترل كيفيت هواي تهران، اثرات بهداشتي آلاينده ذرات معلق كمتر از 2.5 ميكرون در شرايط ناسالم براي گروه‌هاي حساس، افزايش احتمال اختلال تنفسي، تشديد بيماري‌هاي قلبي و ريوي، مرگ‌ومير زودرس در افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي و ريوي و افراد مسن است.