تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۵

همشهری آنلاین: قسمت نهایی سه‌گانه علمی تخیلی «هابیت» با فروش طوفانی در هفته اول اکران، صدرنشین گیشه سینماهای جهان شد.

به گزارش ايسنا؛ «هابیت: نبرد پنج سپاه» ساخته پيتر جكسون در اولین هفته نمایش جهانی خود با فروش بیش از 117 میلیون دلار و جذب 14/5 میلیون مخاطب در بیش از 15 هزار سالن سینمای، 37 کشور جهان عنوان پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان را از آن خود کرد.

سینماهای آلمان با فروش 19/5 میلیون دلاری در 1442 سالن بهترین بازار خارجی آخرین قسمت از سری فیلم‌های «هابیت» به کارگردانی «پیتر جکسون» در اولین هفته اکران بودند و بهترین فروش آغازین سال سینماهای آلمان به نام «هابیت» رقم خورد.

میزان فروش آغازین «هابیت: نبرد پنج سپاه» در آلمان در مقایسه با قسمت اول و دوم این فیلم به ترتیب با 22 و 15 درصد افزایش روبه رو بوده است.

سینماهای انگلیس نیز فروش 15/2 میلیون دلاری را در 1490 سالن سینما برای فیلم جدید «هابیت» ثبت کردند که تقریبا برابر با فروش آغازین «ارباب حلقه‌ها: بازگشت پادشاه» در این کشور اروپایی است.

سینماهای فرانسه نیز 14/5 میلیون دلار در 914 سالن سینما برای ساخته جدید «پیتر جکسون» به ارمغان آوردند که 23 درصد بیشتر از فروش آغازین «هابیت: سفر غیرمنتظره» و 14 درصد بیشتر از «هابیت: نابودی اژدها» بود.

از دیگر بازارهای پرفروش آخرین قسمت از سه‌گانه علمی تخیلی «هابیت» می‌توان به روسیه(13/4 میلیون دلار در 2385 سالن سینما)، برزیل(6/9 میلیون دلار در 1037 سالن سینما) و مکزیک(6/4 میلیون دلار در بیش از سه هزار سالن سینما) اشاره کرد.

«هابیت؛ نبرد پنج سپاه» از این هفته در ایتالیا‌، اسپانیا‌، کره جنوبی و متعاقب آن در استرالیا و چین به روی پرده خواهد رفت.