معاون خدمات شهری شهردار تهران از رضایت کامل شهردار کربلا، معاون استاندار و نماینده استاندار کربلا و شهروندان این شهر بزرگ مذهبی از اقدامات کارگران زحمتکش خدمات شهری شهرداری تهران خبر داد.

مجتبي عبداللهي با اعلام اين مطلب گفت: نيروهاي خدمات شهري شهرداري تهران بحث نظافت و رفت و روب سطح معابر شهر كربلاي معلي را از هفته پيش آغاز كردند و تا آخرين ساعات روز گذشته نيز ادامه داشت. عبداللهي در ادامه به رضايتمندي شهردار و استاندار شهر كربلا و شهروندان از اقدامات نيروهاي خدمات شهري در ايام اربعين سيدو سالار شهيدان در كربلاي معلي اشاره داشت و گفت:

عملكرد نيروهاي زحمتكش خدمات شهري منجر به مشاركت مردم شهر كربلا در امر نظافت اين شهر و همكاري با نيروهاي خدمات شهري شد. وي در ادامه با بيان اينكه حركت،تلاش و زحمات نيروهاي خدمات شهري تأثيرات بسيار خوب فرهنگي و اجتماعي روي شهروندان اين شهر مقدس به همراه داشته است گفت:اين حركت از سوي كارگران زحمتكش خدمات شهري تأثيرات عمومي به همراه داشت و مردم اين شهر نيز به ياري اين نيروها شتافتند.عبداللهي در ادامه تصريح كرد: براساس گفته مسئولين و شهروندان كربلا، اين شهر امسال با كمك شهرداري تهران نسبت به سال‌هاي گذشته از نظافت و تميزي بسيار مطلوبي برخوردار بود.

  • اشك شوق خادمين امام‌حسين(ع) از نظافت شهر كربلا

معاون خدمات شهري شهردار تهران با تأكيد بر اينكه كارگران خادم خدمات شهري شهرداري تهران با ابراز خوشحالي و اشك‌ريزان از اين موضوع كه خادم امام حسين(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) هستند، به خدمات رساني به زائرين آقا اباعبدالله الحسين(ع) مشغول بودند، به انتقال زباله‌ها به مركز دفن زباله شهر كربلا هم اشاره كرد و گفت: 12خودروي سيمي تريلر و ماشين كمپرسي توسط گروه موتوري سازمان مديريت پسماند شهر تهران، زباله‌هاي جمع‌آوري شده را از ايستگاه‌هاي مياني به مركز دفن زباله منتقل و تخليه كردند.

وي درخصوص ميزان زباله‌هاي جمع‌آوري شده گفت: ميزان زباله در شهر كربلا با توجه به تراكم جمعيت و زائرين متفاوت بوده است. چنانچه در روزهاي پرتراكم روزانه بيش از 10هزار تن زباله در شهر كربلا جمع‌آوري مي‌شد و اكنون با بازگشت زائرين اين ميزان به نسبت كاهش يافته است و روزانه بيش از 5 هزار تن زباله جمع‌آوري مي‌شود.وي به بازگشت گروه دوم نيروهاي خدمات شهري اشاره داشت و گفت:

اين گروه 1320نفري صبح روز دوشنبه براي زيارت حرم مطهر اميرالمومنين(ع) به نجف اشرف مشرف شدند و پس از آن به سمت مرز مهران حركت كرده و در بوستان ولايت مورد استقبال مسئولين وخانواده هايشان قرار گرفتند. عبداللهي ادامه داد:گروه سوم نيز كه در حدود 1000نفر هستند دوشنبه‌شب از كربلا به سمت نجف اشرف حركت كردند و پس از زيارت حرم مطهر اميرالمومنين(ع) به سمت مرز مهران حركت مي‌كنند و اين گروه نيز امروز در بوستان ولايت حضور مي‌يابند.