همشهری آنلاین: ایستگاه خط مسافربری راه آهن هشتگرد- تهران روز شنبه در آیینی با حضور معاون شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، با راه اندازی این ایستگاه ، بخشی از مسافران شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد استان البرز از طریق قطار راه‌آهن بین این مناطق و تهران جابجا می‌شوند.

مسافران این شهرستان‌ها می‌توانند برای استفاده از این وسیله نقلیه عمومی راس ساعت 5:45 ،6:15 و 8:45 در ایستگاه راه آهن هشتگرد حاضر شوند.

همچنین ساعت بازگشت قطارها از تهران به سمت هشتگرد 15:30، 16:30 ، 17:30 و 19 تعیین شده است.

معاون مسافربری شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در آیین گشایش ایستگاه راه آهن هشتگرد گفت: با توجه به خطرات جاده ای، برخورداری مردم از سفر ایمن ، کم هزینه و آسان یکی از برنامه‌های مهم دولت تدبیر و امید است.

 علی راشدی افزود: براساس آمار اعلام شده از سوی مسوولان ذیربط سالانه 20 هزار نفر در جاده های کشور بر اثر تصادف رانندگی جان خود را از دست می دهند و به همین دلیل دولت به دنبال ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های ریلی است .

وی اظهار کرد:توسعه خدمات ریلی در دو بخش مسیرهای کوتاه و بلند با جدیت دنبال خواهیم کرد.

معاون شرکت راه آهن گفت: با توجه به ساخت حدود 60 هزار واحد مسکونی مهر در شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد و انتقال بخشی از جمعیت سرریز تهران و کرج به غرب استان البرز، خدمات رسانی راه آهن نقش موثری در کاهش ترافیک منطقه دارد.

وی بیان کرد: برای ایستگاه هشتگرد چهار واگن در هر قطار در نظر گرفته شده است .

معاون مسافربری راه آهن کشور ادامه داد : پیش بینی می شود تا بهمن ماه امسال قطار هشتگرد- مشهد برای جابجایی زائران حرم رضوی راه اندازی شود.

امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ نیز در این آئین گفت : مردم از مسوولان خدمت صادقانه و دلسوزانه می‌خواهند و هر مدیری که در پشت میز مدیریت بتواند زمینه خدمت به مردم را فراهم کند بهترین عبادت را انجام داده است .

حجت الاسلام  محمد تقی ناطقی افزود: کارهای عمرانی و خدماتی دولت در هر منطقه از کشور، مردم را به آینده امیدوارتر می‌کند.

فرماندار ساوجبلاغ نیز گفت: راه اندازی ایستگاه راه آهن هشتگرد یکی از برنامه های سال 93 بود که با حمایت مدیران کشوری به منظور خدمات رسانی به مردم شهرستان‌های ساوجبلاغ و نظرآباد محقق شد.

ابوالقاسم پالیزگیر افزود: شهرستان ساوجبلاغ در بخش حمل و نقل عمومی نیاز به توجه ویژه دارد.

شهرستان ساوجبلاغ واقع در 40 کیلومتری غرب کرج مرکز استان البرز 250 هزار نفر جمعیت دارد.