همشهری آنلاین: یک شبکه تلویزیونی روسی در گزارشی افشاگرانه اعلام کرد که سیا در اوکراین زندان مخفی ایجاد کرده و صدها زندانی از کشوهای مختلف را در آن نگهداری می‌کند.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی REN TV روسیه روز شنبه در گزارشی افزود: زندان مخفی آمریکایی از اوایل تابستان گذشته و در منطقه ای در حومه کی یف پایتخت اوکراین دایر شده است.

این شبکه تلویزیونی روسیه خاطرنشان کرد: سیا بخشی زندانیان خود را از زندان های مخفی در رومانی و لهستان به اوکراین منتقل کرد.

'ازجمله زندانیان در زندان سیا در حومه کی یف، آلکساندر کارادزیچ فرزند رادوان کارادزیچ رهبر سابق صرب های بسنی و هرزه گووین قرار دارد که چندی پیش ربوده شد.'

در گزارش رسانه روسی با نمایش صحنه هایی از نمای بیرونی زندان های مخفی سیا در رومانی ، لهستان و لیتوانی گفته شده است: در این زندان ها زندانیان اکثرا از افغانستان منتقل و تحت انواع شکنجه قرار گرفتند.

شبکه روسی REN TV در این گزارش یادآورشد که زندان های سیا در 12 کشور اروپایی دایر شده بود و پس از افشای این مساله، آمریکا آنها را سریعا برچید.

در این گزارش آمده است: از میان کشورهای اروپایی فقط مقامهای لیتوانی به وجود زندان مخفی سیا در قلمرو کشور خود اعتراف کردند و بقیه کشورهای میزبان زندان های سیا در این مورد سکوت کردند.

در پایان گزارش خاطرنشان شد: دولت اوکراین قصد بستن زندان سیا را در حومه کی یف را ندارد و حاضر به انجام هر کاری برای جلب رضایت آمریکا است.

برچسب‌ها