همشهری آنلاین: نمایشگاه «هندسه خیال» عنوان نمایشگاهی از آثار نخ کشی سیدمرتضی مرتضوی است که در فرهنگسرای نیاوران برپا شده است.

به گزارش مهر؛ در این نمایشگاه 31 اثر به نمایش درآمد و سیمین غانم و مرجانه گلچین از جمله هنرمندان حاضر در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه بودند.

مرتضوی که سابقه برگزاری نمایشگاه در مجموعه فرهنگسرای ابن سینا در شهرک قدس و همچنین مرکز پژوهش های هنر ایران در نمایشگاه نقش جهان را دارد، درباره آثارش گفت: کارهایی که در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرارگرفته از نوع نخ کشی است  و بر مبنای اصول ریاضی و گرافیک ایجاد شده است.

وی با ذکر این نکته که آثارش بر اساس میراث فرهنگی و الهام گرفته از صنایع دستی کشور خلق شده‌‌اند، ادامه داد: این قبیل کارها برای بازدید کنندگان تازگی خاصی دارد. این تابلوها با نخ های گوناگون با متراژی بین حداقل 800 تا حدود 4500 متر ساخته شده و مدت زمان زیادی بین حداقل 2 ماه و نیم تا 5 ماه زمان برده است.

سیدمرتضی مرتضوی خراسانی متولد 1330 در تهران و فارغ التحصیل دانشکده علم و صنعت در رشته مکانیک است. وی هنر نخ کشی را در هنرستان و از حدود سال 1344 آغاز کرده و با گذشت سال ها، رفته رفته آن را کامل کرده است.

نمایشگاه  نخ‌کشی «هندسه خیال» تا 12 دی‌ماه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 19 و در روزهای جمعه ساعت 14 تا 19 در گالری شماره 2 فرهنگسرای نیاوران میزبان علاقه مندان خواهد بود.