همشهری آنلاین: گروهی هکر که ادعا می کنند اعضای گروه «ناشناسها» هستند، فهرستی حاوی ۱۳ هزار نام کاربری و رمز عبور مربوط به وب‌سایت‌های وال مارت، آمازون، شبکه پلی‌استیشن و ایکس باکس لایو را در اینترنت منتشر کرده‌اند.

به گزارش تک تایمز، در کنار این تعدادی اطلاعات نظیر شماره و تاریخ انقضای کارت‌های اعتباری کاربران این وب سایت‌ها نیز منتشر شده است. هفته گذشته گروه هکرهای مارمولک (Lizard Squad) با حمله به شبکه بازی کنسول های پلی استیشن و ایکس باکس باعث اخلال در کار این دو شبکه کامپیوتری و قطع دسترسی بیش از 158 میلیون کاربر شدند.

اطلاعات 13 هزار نمایه مختلف از جمله وب‌سایت‌های فروشگاه وال مارت، شرکت دل، سرویس تلویزیون آنلاین هولو پلاس، آمازون، EA Games و چند وب سایت دیگر در وب سایت اشتراک متن Ghostbin منتشر شده است. این اطلاعات همچنین شامل نام واقعی کاربران، تلفن و شماره شناسایی آن ها است.

متخصصان امنیت سایبر معتقدند هکرها با استفاده از بدافزارها و بات‌نت‌ها اقدام به سرقت این اطلاعات به طور مستقیم از کامپیوتر کاربران کرده‌اند. کاربرانی که در این وب سایت‌ها عضو هستند باید به سرعت رمز کاربری خود را تغییر دهند.