ايسنا نوشت: محسن جوان اظهار کرد: با توجه به توطئههای کشورهای خارجی بر ضد اقتصاد ایران، مقام معظم رهبری سیاستهای اقتصاد مقاومتی را تدوین و ابلاغ کردند که توسعه صادرات کالاهای ایرانی از جمله رئوس آن است.
وی با بیان اینکه یکی از راههای دور زدن تحریم و تامین نیازهای ارزی کشور توسعه صادرات است، خاطرنشان کرد: در این زمینه سایپا افزایش صادرات را برنامهریزی کرده تا به خودکفایی ارزی رسیده و از تامین ارز از بازار بینیاز شود.
معاون صادرات و امور بینالملل گروه خودروسازی سایپا با طرح این سوال که در این شرایط براساس کدام عقل سلیم میتوان پذیرفت که صادرات خودروی ایرانی به کشور عراق با حمله تروریستهای داعش به این کشور مقایسه شود؟ افزود: این اتفاق چند روز پس از انعقاد قرارداد 100 میلیون دلاری سایپا با کشور عراق برای صادرات خودرو به این کشور اتفاق افتاد و مشخص نیست که براساس کدام منطق به جای حمایت از صادرات کالای استراتژیکی همچون خودرو در شرایط تحریم، باید این کار را با عملکرد یک گروه تروریستی مقایسه کرد.
جوان با بیان اینکه پس از این مقایسه، نماینده فروش سایپا در عراق اظهار کرد که خبر منتشره در این باره به گوش شهروندان کشور عراق نیز رسیده است، تصریح کرد: چرا مردم عراق که با وجود صادرات انواع خودروی چینی تا آمریکایی به این کشور، خودروی ایرانی را انتخاب میکنند باید شاهد مقایسه خودروی ایرانی با تروریستها و قاتلان هموطنان خود باشند؟
وی اظهار کرد: باید پرسید اینگونه خبررسانی چه منافعی میتواند برای مردم ایران در پی داشته باشد و چه منافعی را میتواند زائل کند؟ بنابراین از مسئولان مربوطه میخواهیم که بایدها و نبایدهای مربوط به امنیت ملی و اقتصاد مقاومتی را به منتشرکنندگان چنین اخباری یادآوری کنند.
چند روز پیش در یکی از برنامههای تلوزیونی عنوان شده بود که با توجه به دپوی خودروهای پراید در مرز مهران جهت صادرات به عراق برای عراقیها مساله این است که پراید خطرناکتر است یا داعش؟