همشهری آنلاین: یادداشت تفاهم همکاری دفاعی میان ایران و عراق در پایان دور دوم مذاکرات، به امضاء سردار سرتیپ حسین دهقان وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران و خالد العبیدی وزیر دفاع عراق رسید.

به گزارش واحد مرکزی خبر، در این یادداشت تفاهم، حوزه های همکاری دفاعی میان دو کشور تعیین و مقرر شد همکاری ها برای ایجاد ارتشی ملی جهت حفظ تمامیت ارضی و امنیت عراق ادامه یابد و دو طرف مشورت هایی را در این خصوص داشته باشند و بر آن تداوم بخشند.

وزیر دفاع عراق:بغداد و تهران باید برای مقابله با تروریسم همکاری کنند

وزیر دفاع عراق عصر سه شنبه تاکید کرد : بغداد و تهران باید برای مقابله با تروریسم با هم همکاری کنند و در یک سنگر باشند.

به گزارش ایرنا، این مطلب را «خالد متعب یاسین العبیدی» در نشست خبری مشترک با سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان همتای ایرانی خود عنوان کرد.

وی گفت: این سفر به دنبال دعوت رسمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران انجام شد و ما آن را در یک زمان مهم پاسخ داده و در بسیاری از دیدارها حضور پیدا کردیم تا خلاصه ای از وضعیت امنیت عراق و منطقه را تشریح کنیم.

وزیر دفاع عراق ادامه داد: این سفر در پاسخ به جهت گیری های فعلی دولت عراق انجام شد، چرا که ما اعتقاد داریم باید با همه کشورهای منطقه و همسایه رابطه برقرار کنیم و بر این باوریم که امنیت در عراق بر امنیت ملی منطقه و کشورهای همسایه تاثیر می گذارد.

یاسین العبیدی توضیح داد: با توجه به موارد یاد شده برقراری ارتباط دولت عراق با سایر کشورهای همسایه مهم و حائز اهمیت است.

وی ادامه داد: دشمن عراق و سایر کشورهای همسایه یکی است و همه را تهدید می کند و این برای همگان خطرناک است.

وزیر دفاع عراق گفت: از خداوند می خواهیم که این سفر را آغاز خوبی برای توسعه همکاری های مشترک قرار دهد.